معاون رئیس جمهور در سفر به خمین خبرداد؛

پرداخت تسهیلات به اشتغال روستایی تا سقف ۲ میلیارد تومان

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور در سفر به خمین گفت: دولت برای پروژه‌های اشتغال روستایی تا سقف ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات می‌پردازد.

پرداخت تسهیلات به اشتغال روستایی تا سقف ۲ میلیارد تومانابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در سفر به خمین و درحاشیه  بازدید از روستاهای این شهرستان در گفتگو با   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: دولت برای پروژه های اشتغال روستایی تا سقف 2 میلیارد تومان تسهیلات اعطا می کند که این پروژه ها می توانند شامل پروژه های گردشگری و حتی بهسازی منازل روستایی جهت توسعه بحث گردشگری باشند .

رضوی افزود : ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها از جمله مواردی است که دولت توجه ویژه ای به آن  کرده و وامهای متعددی برای این منظور در نظر گرفته است که اعطای وام 8 درصدی از طریق بانک سینا به متقاضیان از جمله این اقدامات است .

وی اضافه کرد: در صورتی که مردم روستا اقدام به ایجاد اشتغال به صورت مشارکتی و تعاونی داشته باشند از طرف دولت تسهیلاتی با کارمزد 3 درصد در روستاهای غیر مرزی و صفر درصد در روستاهای مرزی پرداخت خواهد شد .

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور ادامه داد : در صورتی که مردم تمایلی به ایجاد اشتغال بصورت مشارکتی نداشته باشند و بخواهند بصورت انفرادی شغلی ایجاد کنند باز هم دولت تسهیلاتی با کارمزد 6 درصد به آنها اعطا می کند که یکسال تنفس در پرداخت دارد و دوره بازپرداخت آن هم 5 سال است .

وی همچنین گفت: اعطای وام با کارمزد 6 درصد جهت توسعه اشتغال روستایی از 15 مهر که روز روستا و عشایر است دستور اجرایی آن صادر خواهد شد .

رضوی در ادامه ایجاد ناحیه صنعتی در هر دهستان تا پایان سال 97 و ایجاد مجتمع های آموزشی ، فرهنگی ، درمانی و خدماتی در دهستان ها برای جلوگیری از محروم شدن روستائیان وعشایر از تحصیل و امکانات مطلوب آموزشی و درمانی را از دیگر برنامه های دولت جهت توسعه روستاها عنوان کرد .


انتهای پیام / ج

اعطای وام با کارمزد 6 درصد به اشتغال روستایی از 15 مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.