پرداخت بیش از هزار فقره تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد ازپرداخت بیش از 1000 فقره تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج  ارسلان حسن‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران رویکرد صندوق کار آفرینی امید را اعطای تسهیلات به طرح‌های بازار محور که منجر به رونق تولید و اشتغالزایی شوند عنوان کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت یک هزار و 318 فقره تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید استان در نیمه اول سال جاری خبر داد.

وی گفت: خطِ مشی صندوق کارآفرینی امید همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و همراه با رویکردهای اصولی دولت تدبیر و امید در راستای رونق اقتصادی و رفع معضل بیکاری است.

حسن‌پور توجه به توانمندسازی و ظرفیت‌های روستایی را از اولویت‌های شناسایی فرصت‎های اشتغالزایی در روستاها دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که در صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دارد بازارسازی و توجه به اشتغال در روستاهاست که ضمن کمک به توسعه اقتصادی باعث کاهش معکوس مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در بیان عملکرد این صندوق در نیمه اول سال جاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد یک هزار و 318 فقره تسهیلات با مبلغ بیش از 174 میلیارد ریال در سرفصل های مختلف اشتغالزایی ،ضروری نامه های مردمی ریاست جمهوری و ازدواج از سوی صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان در استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی اشتغالزایی در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال تعداد 871فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ 149میلیارد و 152 میلیون ریال پرداخت شد.

حسن‌پور عنوان کرد: در سال 96 تعداد 109 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 11 میلیارد ریال و 338 فقره وام ضروری نامه های مردمی سفر ریاست جمهوری با اعتباری بالغ بر 13میلیارد 984 میلیون 900 هزار ریال توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال 96 تعداد 12 طرح در 8 شهرستان استان در هفته دولت با حضور مسئولان افتتاح شد گفت: افتتاح نخستین باشگاه ورزشی بانوان در شهرستان بهمئی، حمایت از توسعه صنایع دستی در این سال‌ها با اعتباری بیش از 8 میلیارد ریال، حمایت از بخش گردشگری با کمک و ایجاد و راه‌اندازی اقامتگاههای بوم گردی و گردشگری روستایی و پاسخگویی به بخشی از درخواست‌های مردمی در سفر ریاست جمهوری از اقدامات شاخص صندوق کارآفرینی امید در 6 ماهه نخست امسال است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در سال 95 در همین مدت تعداد 891 فقره تسهیلات به مبلغ 137 میلیارد و 866 میلیون ریال از سوی این صندوق به متقاضیان در فصلهای مختلف پرداخت شد که رشد ۲۷درصدی را نشان می دهد.

حسن‌پور حمایت از طرح روستای بدون بیکار با بررسی روستاهای استان و انتخاب روستاهای مستعد با همکاری سازمان‌های مرتبط، حمایت از طرح هر روستا یک محصول با بررسی روستاهای مستعد استان در این زمینه، حمایت از تولید و عرصه انواع صنایع دستی استان، حمایت از توسعه گردشگری به ویژه گردشگری روستایی و بوم‌گردی با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان میراث فرهنگی، حمایت از توسعه ورزش و ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک مرتبط با ورزش با انعقاد نامه با اداره کل ورزش و جوانان از جمله برنامه‌های آتی صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد.

وی یکی از برنامه‌های این صندوق را حمایت از بخش حمل و نقل برون شهری و روستایی با انعقاد تفاهم نامه با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد و گفت: جهت حمایت از تولید و افزایش ظرفیت اشتغال‌زایی در بخش شیلات و آبزیان در استان تفاهم‌نامه ای با سازمان شیلات منعقد شده است.

این مسؤول با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) و حمایت از افراد تحت پوشش اشاره کرد و گفت: در سال جاری تعداد 89 فقره تسهیلات به افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی جهت ایجاد اشتغال و خودکفایی از سوی این صندوق به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید جهت ایجاد اشتغال تفاهم نامه‌هایی با نهادها و سازمان‌های دیگر از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده جهت حمایت و راه‌اندازی کسب و کارهای خرد و کوچک منعقد کرده است که بر اساس دستورالعمل و شرایط صندوق که منجر به اشتغالزایی شود به جامعه هدف آنان تسهیلات پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/غ

ایجاد اشتغال و خودکفایی توسط صندوق کارآفرینی مهر امید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.