پیش بینی می شود؛

افزایش 40 درصدی زائران خوزستانی برای شرکت در اربعین حسینی

مدیرکل حج و زیارت خوزستان پیش بینی کرد شمار زائران خوزستانی برای شرکت در اربعین حسینی امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر حویزاوی، مدیرکل حج و زیارت خوزستان با اشاره به پیش بینی افزایش 40 درصدی زائران خوزستانی برای اربعین حسینی نسبت به سال گذشته بیان داشت: تاکنون 70 هزار زائر مشتاق خوزستانی در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در عراق ثبت نام کردند.

وی اظهار کرد: صدور ویزا به صورت انفرادی و گروهی پس از ثبت نام در سامانه سماح توسط دفاتر زیارتی در سراسر استان انجام می شود.

حویزاوی اذعان داشت: پیش بینی می شود شمار زائران خوزستانی در اربعین حسینی امسال 40 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته باشد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان تصریح کرد: زائران اربعین حسینی باید مدارک مورد نیاز برای صدور روادید از جمله گذرنامه را تحویل دفاتر خدمات مسافری و زیارتی دهند، ولی پیش از این باید در سامانه سماح به نشانی http//samah.haj.ir ثبت نام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند.

این مقام مسئول اظهار داشت: همه مراحل ثبت نام در سامانه سماح به صورت رایگان بوده و هزینه سفر هر یک از زائران با احتساب بیمه، حق الزحمه زیارتی و هلال احمر به مبلغ حدود یک میلیون و 940هزار ریال خواهد بود که از طریق سامانه قابل پرداخت خواهد بود.

ناصر حویزاوی بیان کرد: خروج زائران از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه بدون گذرنامه و روادید معتبر ممنوع است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.