ترامپ: هم‌اکنون زمان مذاکره درباره محدودیت حمل سلاح نیست

با وجود وقوع حمله مسلحانه مرگبار در لاس وگاس، دونالد ترامپ اعلام کرد که در حال حاضر زمان مناسبی برای گفتگو در خصوص کنترل حمل سلاح نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد در حال حاضر زمان مناسبی برای مذاکره سیاسی در خصوص محدودیت حمل سلاح نیست.

ترامپ در مسیر بازگشت از منطقه توفان زده پورتوریکو در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که پرسیده بود آیا ممکن است در خصوص مسئله کنترل سلاح در این روزها گفتگو کنید؟ پاسخ داد: «شاید این اتفاق بیفتد. اما نه در حال حاضر.»

رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را در حالی مطرح کرد که بامداد دوشنبه تیراندازی مرگبار در یک جشنواره موسیقی در لاس وگاس به کشته شدن 59 نفر و زخمی شدن بیش از 500 نفر منجر شد. عامل این حادثه مرگبار از طبقه سی و دوم یک هتل نزدیک محل برگزاری کنسرت به مدت 72 دقیقه به طور مکرر به سمت جمعیت مردم تیراندازی می کرد و در نهایت پیش از رسیدن نیروهای پلیس به داخل اتاق این هتل، او خودکشی کرد. پلیس اعلام کرد که عامل تیراندازی 10 چمدان حاوی 23 قبضه اسلحه را در هتل محل اختفای خود به همراه داشته است.

رئیس جمهور آمریکا حدود یک هفته پیش هم در سخنرانی خود در آلاباما از متمم دوم قانون اساسی آمریکا حمایت کرده بود. متمم دوم قانون اساسی آمریکا از حق مردم برای داشتن اسلحه محافظت می کند.

روز گذشته هم «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید به انتقاد مردم از آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا و ارتباط آن با حادثه مرگبار لاس وگاس واکنش نشان داد و گفت: هنوز خیلی زود است که درباره این مسئله صحبت شود. امروز زمان تسلی دادن به بازماندگان و سوگواری برای کشته شدگان است. زمان و مکان دیگری برای بحث های سیاسی وجود خواهد داشت؛ اما حالا زمان متحدبودن در قالب یک کشور است.


انتهای پیام/

ترامپ معتقد است زمان مذاکره درباره محدودیت حمل سلاح سر نرسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار