رئیس فوریت‌های پزشکی بوشهر:

برد پروازی آمبولانس هوایی بوشهر افزایش می‌یابد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر از افزایش برد پروازی آمبولانس هوایی بوشهر خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال، ۱۶ سورتی پرواز توسط آمبولانس هوایی بوشهر انجام شد.

برد پروازی آمبولانس هوایی بوشهر افزایش می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، عبدالرحیم دادجو صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون بالگرد اورژانس ۱۶ ماموریت داشته که طی آن بیماران و مصدومین حاد را از مناطق مختلف استان به مراکز درمانی تخصصی شهر بوشهر اعزام کرده است.

وی اضافه کرد: از این موارد ۱۱ مورد آن مربوط به بیماران بیمارستان خلیج فارس خارگ است که با توجه به مرز آبی موجود بین این جزیره و و سایر نقاط استان و شرایط جوی حاکم و مشکلات موجود در تردد ساکنان منطقه، این مسئله قابل پیش بینی بوده است.

دادجو بیان کرد: در روز‌های اول سال در سیل پیش آمده در منطقه دشت پلنگ از ظرفیت بالگرد برای بررسی منطقه و در همکاری با جمعیت هلال احمر استان، عملیات جستجو و نجات دو تن از افراد غرق شده در سیلاب نیز استفاده شد.

وی ادامه داد: در برخی موارد به دلیل محدود بودن برد پرواز به ویژه در حواشی و قسمت‌های انتهای استان و نیز انتقال مصدومین به مراکز فوق تخصصی استان‌های هم‌جوار مشکلاتی پیش آمده که با همکاری ناوگان زمینی مرتفع شده است.

دادجو بیان کرد: با این حال از سوی اداره اورژانس هوایی بوشهر و با همکاری کادر پروازی منطقه رایزنی‌هایی با مقامات ذیصلاح انجام شده است تا حتی الامکان بتوانیم شعاع پروازی را تا ۳۵۰ کیلومتر افزایش دهیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر ادامه داد: با برآورده شدن این نیاز در منطقه تعداد ماموریت‌ها حداقل دو برابر خواهد شد و مصدومین بیشتری می‌توانند در اسرع وقت خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد مصدومین ترومایی هستند و بیشتر در تصادف آسیب دیده‌اند و به دلیل حساس بودن مسئله کاهش سطح هوشیاری و نبود متخصص مغز و اعصاب در پاره‌ای از بیمارستان‌های سطح استان انتقال مصدومین ضروری است و بایستی در کمترین زمان اتفاق بیافتد.

دادجو ادامه داد: در بین ۳۰ درصد باقیمانده انتقال مادر باردار نیز بوده که خود یکی از شاخصه‌های سلامت دانشگاه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ف

افزایش برد پروازی آمبولانس هوایی بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.