غفلت از یاد خدا زمینه‌ساز قیام عاشورا شد

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری گفت: غفلت از یاد خدا، زمینه‌ساز قیام عاشورا شد.

غفلت از یاد خدا زمینه ساز قیام عاشورا شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ آیت الله علیرضا اسلامیان شامگاه گذشته سه شنبه ۱۱ مهر ۹۶ همزمان با ۱۲ محرم ۱۴۳۹، در آیین بزرگداشت سومین شب شهادت حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا در روستای شیخ شبان، با تشریح عوامل انحراف در اسلام و وقوع حادثه عاشورا گفت: غفلت از یاد خدا و دلدادگی به وعده‌های شیطانی، زمینه‌ساز اصلی قیام عاشورا شد.

وی با بیان اینکه یاد و ترس از خدا، مانع دلبستگی به دنیا و وسوسه‌های شیطان می‌شود افزود: حادثه عاشورا مایه عبرت جامعه اسلامی است.

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انحراف و غفلت‌های ایجاد شده در فاصله کمی پس از واقعه غدیر خم و رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: همین انحرافات سبب شد تا مدعیان زمانه، به نبرد و مقابله با فرزند رسول خدا (ص) در کربلا بروند.

اسلامیان در ادامه با انتقاد از برخی تعابیر و اظهار نظر‌ها پیرامون وضعیت فرهنگ و حجاب در جامعه، تأکیدات مقام معظم رهبری (دام ظله) در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بر مسأله تدیّن مردم را یادآور شد و گفت: وظیفه حکومت اسلامی، فراهم کردن زمینه‌های سلامت و سعادت اخروی مردم است.

وی تأکید کرد: حکومت و دولت اسلامی ضمن تلاش برای اجرا و تحقق اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی در همه عرصه‌ها و از جمله قانون حجاب و عفاف مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، باید طبق فرموده رهبر معظم انقلاب؛ با شیوه صحیح، مسیر بهشت را برای مردم باز و آن‌ها را به حرکت در آن مسیر تشویق کند.

اسلامیان اضافه کرد: هدف رسالت پیامبران الهی (ع) نیز هدایت مردم به بهشت و دور کردن آنان از جهنم بود، که حدود شرعی بیانگر برخی الزامات در جامعه اسلامی می‌باشد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون سند آموزشی ۲۰۳۰ یونسکو و تعارضات آن با مبانی اسلامی و قرآنی و حکومت دینی افزود: غنای عمیق مفاهیم بلند قرآنی و اسلامی، جامعه اسلامی را از عمل به هر نظریه و محتوای دیگری بی نیاز کرده است.

اسلامیان خاطرنشان کرد: سلامت و سعادت جامعه در گرو توجه و عمل شایسته مسئولان و مردم به آموزه‌های اسلامی و دینی می‌باشد.

گفتنی است: آیین عزاداری و بزرگداشت سومین شب شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان و همچنین سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع)، با حضور پرشور اقشار مردم عزادار و مسئولان استانی و محلی، برای برادران در حسینیه شهدا و برای خواهران در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس (ع) روستای شیخ شبان برگزار شد.

سخنرانی، مداحی و روضه خوانی، سینه زنی، شعر خوانی، اجرای نمایشی دفن شهدای کربلا توسط قبیله بنی اسد، حضور پرچم متبرک آستان قدس حسینی (ع) در کربلای معلا و پذیرایی به صرف شام، از بخش‌های این برنامه بود.

روستای سادات نشین شیخ شبان از توابع شهرستان بن در چهارمحال و بختیاری، روستای نمونه ایثارگری کشور است که در فاصله ۳۹ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

بارگاه مطهر حضرت امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) از فرزندان حضرت حمزه بن موسی بن جعفر الکاظم (ع)، در در‌های زیبا و دهانه کوه بلند و سرسبزی در جنوب غربی این روستا نیز پذیرای زائران و گردشگران زیادی از اطراف و اکناف است.

انتهای پیام/ش

حادثه عاشورا مایه عبرت جامعه اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار