آیت الله کعبی درگفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رهبری همواره بر مردمی بودن نظام اسلامی تأکید ویژه‌ای داشتند

یک عضو خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر بعد مردمی بودن نظام اسلامی تأکید ویژه‌ای داشتند.

رهبری همواره بر مردمی بودن نظام اسلامی تأکید ویژه‌ای داشتندآیت الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به تصمیم اخیر جمعی از نمایندگان مجلس در راستای ارسال نامه به مقام معظم رهبری برای تغییر نظام ریاستی به پارلمانی برای ریاست جمهوری گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال 89 در کرمانشاه متأسفانه بد فهمیده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جان کلام رهبر انقلاب این بود که نظام اسلامی جهت تحول در ساختارهای اداری دارای قدرت انعطاف است.

وی با اشاره به آنچه که رهبر انقلاب در کرمانشاه درباره تبدیل نظام ریاست جمهوری از ریاستی به پارلمانی فرمودند اظهار کرد: این بیان صرفا یک مثال بود، نه اینکه الزاما باید این اتفاق رخ دهد و یا رخداد آن به مصلحت کشور است.

آیت الله کعبی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب هرگز چنین سخنی نفرموده‌اند بیان کرد: ایشان همواره بر بعد مردمی بودن نظام اسلامی تأکید ویژه‌ای داشتند و بحث انتخابات مستقیم مردم در ریاست جمهوری، پارلمان، شوراها و خبرگان باید پابرجا و ثابت بماند و حذف نشود.

وی افزود: حفظ جمعی مردمی انقلاب از طریق تکیه به رأی عمومی و با رهبری ولایت فقیه باید طراحی شود که چگونه می‌توان تحول ساختاری ایجاد کرد و تحول ساختاری به معنای حذف انتخابات ریاست جمهوری و حذف انتخابات دیگر نیست.

آیت الله کعبی در پایان خاطر نشان کرد: انتخابات جزء قوت نظام اسلامی است و حکایت از مردمی بودن آن دارد بنابراین هیچکدام از ارکان نظام به ویژه رهبری با حذف هیچ یک انتخابات موافق نیستند.

انتهای پیام /

 

تبدیل نظام ریاستی به پارلمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار