اعزام روحانی به مناطق صعب البور با موتور سیکلت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان گفت: اعزام روحانی به ۴۰ درصد از روستاهای کوهستانی امکانپذیر نیست و اعزام با موتورسیکلت برای مبلّغین خطرات جانی دارد.

اعزام روحانی به مناطق صعب البور با موتور سیکلتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ بعد از زلزله سال ۱۳۸۲ بم و اعطای وام های بهسازی مسکن روستایی ساکنین مناطق کوهستانی فرصت را مغتنم شمردند و با خرید زمین با مبلغ هر قطعه ۲۰۰ هزار تومان به حاشیه شهر هجوم اوردند و تعدادی هم از روستائیان و جوانان فاقد مسکن به این محله ها اضافه شدند .


به علت تراکم جمعیتی خوب این افراد دو محله در شهر ریگان معروف به محله شهرک امام علی علیه السلام و محله سنجری ها به شدت رشد کرد ، اما متاسفانه مسئولین هیچ برنامه و پیوست فرهنگی برای این محله ها در نظر نگرفتند .


رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان گفت: امروز محله هایی را شاهد هستیم که جوانان هیچ پاتوق فرهنگی و مذهبی ندارند نه مسجد دارند و نه حسینیه و نه خانه قران از طرف وضعیت مالی مردم هم خیلی مناسب نیست .


حجت الاسلام محمد صادق نازلی تصریح کرد: نیاز به همت و توجه مسئولین و خیرین به این مناطق احساس می شود .


رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان عنوان کرد:چاره ای که اگر دیر اندیشیده می شود نسل جوان را به چالش می کشد و موجب اسیبهای جدی فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی در این مناطق خواهد شد .


نازلی در ادامه گفت: با توجه به اینکه اداره تبلیغات اسلامی ریگان فاقد وسیله نقلیه می باشد اعزام مبلغ با موتور سیکلت انجام میشود متاسفانه اعزام روحانی به ۴۰ درصد از روستاهای کوهستانی امکانپذیر نیست و اعزام با موتورسیکلت برای مبلّغین خطرات جانی دارد.


وی افزوداداره تبلیغات اسلامی این شهرستان مسئول اعزام مبلّغین است که فاقد هرگونه وسیله نقلیه است.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان عنوان کرد: شهرستان ریگان بیش از ۲۰۰ ابادی دارای سکنه دارد و مردم تشنه معارف دینی هستند .


نازلی گفت: یکی دیگر از مشکلات اعزام‌مبلغ مشکل اسکان روحانی در بعضی از مناطق است ، زیرا منازل مسکونی مردم کمتر از ۶۰ متر و بعضا ۳۰ متر با تعداد افراد خانوار بالاست.


وی بیان داشت: ریگان نیازمند توجه بیشار مسئولین در زمینه مسایل مذهبی و فرهنگی است.


شهرستان ریگان با وسعت بیش از 9هزار کیلومتر مربع و95هزار نفر جمعیت تا مرکز استان 285 کیلومتر فاصله دارد.

 

انتهای پیام/س

 

اعزام روحانی به ۴۰ درصد از روستاهای کوهستانی امکانپذیر نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار