قانونگذار روس:

خروج آمریکا از برجام با عکس‌العمل شدید ایران روبرو خواهد شد

رئیس کمیته روابط بین‌الملل دومای روسیه گفت در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، تهران به آن واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، رئیس کمیته روابط بین‌الملل دومای دولتی روسیه گفت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، واکنش‌های تهران را به دنبال خواهد داشت.

لئونید اسلاتسکی روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت خروج احتمالی آمریکا از برجام، واکنش شدید احتمالی از جانب تهران را به همراه خواهد داشت.

روزنامه واشنگتن روز پنج‌شنبه، پست گزارش داد دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – قصد ندارد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کند. بر اساس این گزارش، ترامپ در صدد انجام یک سخنرانی در روز 12 اکتبر است که در آن به عنوان رویکردی سختگیرانه‌تر در قبال ایران، ایجاد تغییراتی در این توافق را پیشنهاد خواهد کرد. ترامپ تا روز 15 اکتبر فرصت دارد تا در سومین گزارش خود به کنگره، پایبندی ایران به برجام را تایید و یا رد کند.

اسلاتسکی گفت: «به نظر می‌رسد واشنگتن اکنون نیاز دارد ایران را در اینباره مقصر معرفی کند که این امر می‌تواند با واکنش‌های شدید از جانب تهران همراه شود. این تصمیم سازنده‌ای نخواهد بود».

این قانون گذار گفت هنگامی که توافق هسته‌ای ایران با کشورهای جهان به امضا رسید، بخش عظیمی از تنش‌ها درباره ایران از میان رفت. او متذکر شد این اقدام احتمالی آمریکا، تحریک آمیز است.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یک توافق بین‌المللی برای لغو تدریجی تحریم‌های هسته‌ای ایران به ازای ادامه فعالیت صلح آمیز هسته‌ای تهران است. این توافق‌نامه در سال 2015 میان ایران و کشورهای 1+5 متشکل از روسیه، آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان به امضا و در سال 2016 به مرحله اجرا رسید.

پیشتر، دونالد ترامپ در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود توافق هسته‌ای ایران برای آمریکا «مایه شرمساری» است.

 

انتهای پیام/

هشدار نماینده دومای روسیه درباره خروج آمریکا از برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار