دادستان عمومی و انقلاب شیراز خبر داد؛

رسیدگی دستگاه قضا به همه پرونده‌ها در چارچوب قانون

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: دستگاه قضایی تمامی پرونده‌ها را در چارچوب قانون و بی توجه به هر گونه حاشیه سازی رسیدگی می‌کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب شیراز به دنبال برخی فضا سازی‌ها در فضای مجازی با تأکید بر استقلال دستگاه قضایی در رسیدگی به همه پرونده‌ها، گفت: دستگاه قضایی در تعقیب جرائم و متهمان تنها موازین قانونی را ملاک عمل قرار می‌دهد و نص صریح قانون را اجرا می‌کند.

وی افزود: آنچه باید در روابط اشخاص حاکم شود قانون است و دستگاه قضایی برای اجرای قانون هیچ ملاحظه‌ای ندارد.

صالحی با بیان اینکه موضوع انتسابی به این افراد تحت عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از جمله جرائم دارای جنبه عمومی است، اظهار داشت: دادستان به عنوان مدعی العموم وظیفه تعقیب جرائم عمومی را بر عهده دارد و بر اساس قانون مکلف به پیگیری این جرائم از بدو تعقیب تا رسیدگی و صدور حکم نهایی برابر موازین قانونی است.

وی تصریح کرد: تعقیب این افراد بر حسب گزارشات واصله از ضابطین و مراجع امنیتی ذیربط انجام شده و در این مورد یک فرد طرف دعوی نیستند و متأسفانه اقدامات تخریبی متهمان متوجه اشخاص متعددی است.

صالحی با بیان این که متهمان در قالب انتشار مطالب در فضای مجازی و با انتساب اعمال ناروا موجب هتک حرمت برخی افراد و مسئولان شده اند، تأکید کرد: دستگاه قضایی این پرونده را همانند سایر پرونده‌ها در چارچوب قانون و بی توجه به هر گونه حاشیه سازی رسیدگی خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اشاره به این که نقد و انتقاد دارای اصول و قواعد و ارائه آن نیز راه کار‌های تعریف شده‌ای دارد گفت: متاسفانه برخی افراد نقد را با نشر مطالب تخریبی و کذب اشتباه گرفته اند.

وی همچنین به افراد غیر مرتبط با این پرونده توصیه کرد از هر گونه اظهار نظر غیر مسئولانه و غیر کارشناسی در این خصوص پرهیز کنند.
انتهای پیام/ر


دستگاه قضایی برای اجرای قانون هیچ ملاحظه‌ای ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار