شیراز؛

کاهش 28 درصدی جرم قتل در فارس

دادستان شیراز از کاهش جرم قتل در فارس خبر داد و گفت: جرم قتل در استان فارس 28 درصد کاهش یافته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صالحی دادستان شیراز از برخورد قاطع و قانونی با مجرمان و قانون شکنان در این شهر خبرداد و گفت: با اقدامات انجام شده، جرم قتل در استان فارس ۲۸ درصد کاهش یافته است.


وی با اشاره به اینکه معضلات بیکاری و نبود اشتغال جوانان از سوی کارشناسان از اساسی‌ترین علل گرایش به بزه و هنجارشکنی است، افزود: تشکیل واحد اجرای احکام پرونده های مهم و جرائم خشن در مرکز استان، تخصصی کردن شعب دادسرا و اختصاص شعبه برای رسیدگی تخصصی به پرونده های مهم و اجرای طرح های ویژه امنیتی در پارسال541 فقره پرونده در 31 جلسه مدیریت قضایی شد که زمینه کاهش 28 درصدی جرم قتل در استان، رشد 26 درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز، رشد 10درصدی کشفیات قاچاق مواد مخدر و کاهش 9 درصدی سرقت های مسلحانه را به دنبال داشته است.


صالحی تصریح کرد: دادسرای شیراز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استانداری فارس و اتاق بازرگانی پس از برگزاری همایش ملی قاچاق کالای سلامت محور و ترسیم نظریه‌ها به صورت عملی وارد مرحله اجرایی و مبارزه قاطع با قاچاق کالا‌های سلامت محور شد.


دادستان شیراز به مرخصی یک هزار نفر در هر ماه با رعایت کامل ضوابط دادن مرخصی اشاره کرد و ادامه داد: از اصلی‌ترین اقدامات انجام شده دادسرا در بخش نظارت بر حوزه زندان ها، اعطاء اشتغال به کار و حرفه آموزی ۶۵۰ مددجو بر اساس شیوه نامه‌های موجود و زمینه سازی برای اشتغال این افراد در مراکز کارگاهی و صنعتی شیراز بوده است.


صالحی بیان کرد: توجه ویژه شورای حفظ حقوق بیت المال سراسر استان در راستای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، باغ ها، جنگل ها، مراتع و تخریب غیر قابل جبران محیط زیست است.


وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر با سیاستگذاری صحیح و مدیریت ارشد قضایی استان و نشست شورای‌های پیشگیری از تخریب و تصرف ارضی ملی در سراسر استان اعضاء این شورا شامل مدیران و مسئولان متولی امر زمین سه هزارو ۸۴۱ هکتار از اراضی ملی به ارزش تقریبی دو هزار میلیارد ریال که مورد تصرف ساخت و ساز و تغییرکاربری غیرمجاز قرارگرفته بود، اعاده و از حقوق بیت المال صیانت شد.


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه مقابله با پدیده زمین خواری و دست اندازی به جنگل‌ها و مراتع و بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده‌های موضوع تخریب و تصرف اراضی ملی گفت: دادگستری استان اجرای هر چه سریع‌تر آراء پرونده‌های موضوع تصرفات اراضی ملی و دولتی که قطعی بودن دادنامه که تا کنون نسبت به اجرای آن‌ها اقدام نشده، تأکید کرده است.
انتهای پیام/ر

کاهش جرم قتل در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار