مدیر عامل پژوهشگاه رویان خبر داد:

ذخیره سازی حدود 98 هزار نمونه خون بند ناف در کشور

مدیر عامل پژوهشگاه رویان گفت: حدود 98 هزار نمونه خون بند ناف در بانک های خصوصی و عمومی کشور ذخیره شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مرتضی ضرابی مدیر عامل پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در رشت گفت: در 10 سال گذشته حدود 98 هزار نمونه خون بند ناف در بانکهای خصوصی و عمومی کشور ذخیره شده که از این مقدار 3 هزار و پانصد نمونه به پیوند منجر شد.

وی با اشاره به ضرورت نگهداری خون بند ناف در بانک ها افزود : خون بند ناف یکی از مهمترین اندامی است که می توان از آن در درمان بیماری های سرطانی ، خونی و تالاسمی استفاده کرد.   

مدیر عامل پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی همچنین از مشارکت ایران برای راه اندازی بانک خون بند ناف در کشورهای همسایه خبرداد و اعلام کرد: با تلاش متخصصان ایرانی مرکز جمع آوری خون بند ناف اربیل عراق راه اندازی شده و پیشنهادهایی از دیگر کشورهای همسایه هم وجود دارد.

مرتضی ضرابی گیلان را یکی از استان های فعال در جمع آوری این نمونه ها دانست و گفت : این استان بعد از تهران دومین مرکز نگهداری نمونه های بانک خون در کشور را در سال 86 راه اندازی کرد و تاکنون 2هزار نمونه جمع آوری کرده است.

وی به طرح تحول نظام سلامت در کشور هم اشاره و اظهار داشت :با اجرای این طرح دولت تلاش می کند تا مراکز پیوند کشور را افزایش دهد .

مدیر عامل پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی تصریح کرد:علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در باره خون بند ناف می توانند به آدرس اینترنتیRSCT.IR   مراجعه کنند .

 

انتهای پیام/م.ع

نگهداری حدود 98 هزار نمونه خون بند ناف در بانک های خصوصی و عمومی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.