امنیت از اهداف بلند و راهبردی نظام اسلامی

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برای اینکه جایگاه و رسالت پلیس در نظام اسلامی برای ما روشن شود، لازم است بدانیم بحث امنیت از اهداف بلند و راهبردی نظام اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش ویژه نیروی انتظامی در تضمین امنیت جمهوری اسلامی بیان داشت: نیروی انتظامی پیشانی نظام است و هفته ناجا فرصتی برای بازبینی رسالت و جایگاه این نیروهای خدوم در نظام مقدس علوی محسوب می‌شود.

آیت‌الله حیدری ادامه داد: این هفته فرصتی است تا مردم بتوانند قدردان زحمات و مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر این نیروهای خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند. برای اینکه جایگاه و رسالت پلیس در نظام اسلامی برای ما روشن شود، لازم است بدانیم بحث امنیت از اهداف بلند و راهبردی نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت اهواز به بیان یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه پرداخت و تصریح کرد: امام علی(ع) در مورد امنیت می‌فرمایند: "راه اجرای امنیت و تضمین امنیت، حضور مقتدرانه نیروی نظامی است". ایشان این نیروها را مایه زینت‌بخشی به حاکمان، مایه عزتمندی دین و مذهب، و مایه ایجاد امنیت در راه‌ها، شهرها و روستاها می‌دانند.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه مردم جز در سایه اقتدار نیروهای نظامی هرگز نمی‌توانند قوام پیدا کنند، افزود: شاهد این ادعا این است که بحث تامین امنیت یکی از رسالت‌های بزرگ نیروهای نظامی و انتظامی محسوب می‌شود. البته هم ارتش و هم نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج و اداره اطلاعات در نظام جمهوری اسلامی که پرتویی از نظام علوی است، ضامن امنیت جامعه هستند اما از میان همه این نیروها، نیروی انتظامی عهده‌دار نقش ویژه‌ای است

وی بیان کرد: امروز نیروی انتظامی ما در کنار نیروهای نظامی و امنیتی شریف‌ترین، فداکارترین و معتمدترین نیروهای جمهوری اسلامی، پیشانی نظام هستند و مایه خیر و برکت و مایه عزتمندی نظام شده‌اند.

انتهای پیام/م

برگزاری صبحگاه مشترک نیرو‌های انتظامی و نظامی در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.