پهلوگیری ناوگروه صلح و دوستی جمهوری آذربایجان در بندرانزلی

نخستین ناوگروه صلح و دوستی جمهوری آذربایجان در بندرانزلی پهلو گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ میرشمس مومنی زاده فرماندار بندر انزلی گفت: برای نخستین بار در تاریخ روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ، نخستین ناوگروه صلح و دوستی از کشور آذربایجان شامل دو رزم ناو در چارچوب ماموریت دوستانه سه روزه وارد ایران شد و در بندر انزلی پهلو گرفت.

 وی با بیان اینکه ناوگروه آذربایجان سه روز در بندر انزلی اقامت دارد افزود: ناوگروه صلح و دوستی جمهوری آذربایجان به فرماندهی سرهنگ بکیر اف جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان در بندرگاه انزلی پهلو گرفت و با فرمانده ناوگان شمال منطقه چهارم دریایی دیدار کرد.

فرماندار بندر انزلی اعلام کرد: دیدار با فرمانده ناوگان شمال، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان ایران، دیدار با فرماندار بندرانزلی ، دیدار با استاندار گیلان و بازدید از مراکز تاریخی و گردشگری استان و بندرانزلی و اجرای مسابقات ورزشی مشترک از برنامه های این ناوگروه اعلام شده است.

میرشمس مومنی زاده ضمن تشریح اشتراکات فرهنگی دو کشور ، خواستار گسترش روابط و معرفی ظرفیت های آذربایجان و بندرانزلی به مردم دو کشور شد تا شاهد توسعه روابط همه جانبه باشیم.

وی اظهار داشت: تاکنون از ناوگان شمال نیروی دریایی نیز پنج ناوگروه با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی ایران به کشورهای حاشیه خزر و تحکیم روابط و توسعه امنیت پایدار منطقه به این کشوها سفر کرده است.

همچنین دریادار احمد رضا باقری فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این دیدار گفت : دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی شناخته شده است و همه کشورهای حاشیه خزر با رعایت روابط بین الملل در کنار یکدیگر تلاش میکنند تا دریای صلح و دوستی برقرار باشد.

وی افزود : این سفر در پاسخ به سفر مردادماه امسال ناوگروه ایران به جمهوری آذربایجان برای شرکت در مسابقات ارتش های جهان و به دعوت ناوگروه ایرانی انجام شده است و این هفتمین سفر ناوگروه های صلح و دوستی کشورهای حاشیه خزر به ایران است.

در این دیدار سرهنگ بکیراف جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش آذربایجان گفت: ایران و آذربایجان منافع مشترک بسیاری دارند و در کنار هم تلاش میکنیم تا دریای خزر را به عنوان دریای صلح و دوستی معرفی کنیم و هدف سفر ناوگروه آذربایجان را تحکیم روابط دو کشور ، افزایش تعاملات نظامی و پاسخی به سفر ناوگروه ایران به آذربایجان اعلام کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

ناوگروه صلح و دوستی جمهوری آذربایجان در بندرانزلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.