مدیر امور عشایری استان کرمانشاه

کرمانشاه جز شش استان اول کشور از حیث تعداد عشایراست

مدیر امور عشایری کرمانشاه با تبریک روز ملی روستا و عشایر گفت:برای قدردانی و تجلیل از جامعه روستا و عشایر بزرگ یک روز کافی نیست و به نظر می رسد هر یک از این ها باید یک روز جداگانه داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی‌اشرف آزادی مدیر امور عشایری استان کرمانشاه گفت:در حال حاضر 30 درصد دام سبک استان در اختیار عشایر است و عشایر استان کرمانشاه سالانه بیش از 10 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند.

وی با یادآوری اینکه اسکان اختیاری عشایر می تواند نقش مهمی در کاهش روند ریزش عشایر داشته باشد، تاکید کرد: اسکان اختیاری عشایر می تواند فرصت استفاده از ظرفیت های اقتصادی را برای عشایر فراهم کند که از جمله آنها می توان به احداث باغ، زنبورداری، نگهداری وپرورش دام سنگین، کاشت گیاهان دارویی  از سوی عشایر اشاره کرد.

باید به گردشگری عشایر بیشتر توجه شود

وی در ادامه با اشاره به مغفول ماندن گردشگری عشایری، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های جامعه عشایری بحث گردشگری در این منطقه نیاز به کار زیادی دارد.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه 14 هزار خانوار عشایری دارد گفت: عشایر استان کرمانشاه حدود 80 هزار نفر جمعیت دارند و 4.6 درصد جمعیت استان کرمانشاه عشایر هستند.

آزادی افزود: استان کرمانشاه جزو 6 استان اول کشور از حیث تعداد عشایر است.

انتهای پیام/ز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.