اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی در جنوب کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی بین ۷۵ هزار دانش آموز خبر داد.

اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی در جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مسعود مطهری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در آیین افتتاحیه طرح وارنیش فلوراید تراپی جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان در جنوب کرمان گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت 1,650 خدمت به مردم ارائه می شود و یکی از خدمات موثر و مهم سلامت دهان و دندان است.


وی افزود:تا سال 1393 خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی ارائه نمی شد. در اردیبهشت ماه سال 93 در راستای برنامه پنجم توسعه کشور دستور طرح نظام سلامت به دولت داده شد و دولت تدبیر و امید هم شجاعانه وارد این عرصه شد و این طرح علی رغم همه مشکلات به جایی رسید که یکی از برندهای مهم جمهوری اسلامی در جهان است.

مطهری تصریح کرد:یکی از برندهای مهم دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت بحث سلامت دهان و دندان است که ما از صفر به 100 رسیدیم و خدمات دندانپزشکی به تمام جمعیت جنوب ارائه می شود.در حال حاضر 35 مرکز فعال با 34دندانپزشک با اراده بالا برای رفع معضلات بهداشت دهان و دندان مردم فعالیت می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:در اجرای برنامه وارنیش فلوراید با همت و همکاری آموزش و پرورش 75 هزار دانش آموز در جنوب کرمان امسال در دو نوبت از خدمات این طرح استفاده می کنند. که نوبت اول خدمات این طرح بهداشتی در مهر ماه و آبان ماه و نوبت دوم فروردین و اردیبهشت ماه در هر سال ارائه می‌شود.

وی افزود: این کار باعث می شود 30 تا 55 درصد میزان پوسیدگی دندانهای کودکان کاهش پیدا کند، طی 15 سال اینده در بخش سلامت دهان و دندان شاهد وضعیت بسیار خوبی خواهیم بود.

مطهری در ادامه گفت:طرح وارنیش فلوراید در جنوب کرمان با حضور450 نیروی معاونت بهداشت اجرا می شود و هر نوبت اجرای طرح بیش از 2 میلیارد ریال هزینه دارد.

وی در پایان تصریح کرد:اقدامات بهداشتی فقط در حوزه دندانپزشکی نیست تمام مراقبت های بهداشتی در گروه های سنی مختلف برای تمام مردم از بدو تولد تا سالمندی توسط مراکز بهداشت انجام می شود.


امیدواریم با کمک مسئولان شهرستان ها در حوزه بهداشت در جنوب کرمان، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مسیر را با شدت و قدرت بیشتر ادامه دهد.


انتهای پیام/س

 

اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی بین ۷۵ هزار دانش آموز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار