کلانتری:

بیش از ۷۰ درصد توان عملیاتی دانشگاه‌ها بلااستفاده مانده است

ریاست سازمان محیط زیست گفت: تجربه های گذشته از اتلاف ۷۰ درصدی توان عملیاتی دانشگاه ها حکایت می کند.

بیش از ۷۰ درصد توان عملیاتی دانشگاه‌ها بلااستفاده مانده استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بعدازظهر امروز دومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، موئسسات آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز با حضور سرپرست وزارت علوم و مدیران این وزارتخانه، روسای دانشگاه ها، مدیران سازمان برنامه و بودجه کل کشور و ریاست سازمان محیط زیست افتتاح شد.

در آغاز مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، کلانتری ریاست سازمان محیط زیست با اذعان به اینکه تجربه‌های اخیر جهت کنترل بحران دریاچه ارومیه از ظرفیت بالای دانشگاه‌ها در زمینه پیشرفت محیط زیست خبر می دهد افزود: آنچه مشاهده می شود این است که نزدیک به ۷۰ درصد توان عملیاتی دانشگاه ها در حوزه محیط زیست بلا استفاده مانده است که ما آماده همکاری با وزارت علوم در این زمینه هستیم.

تداوم جامعه و دانشگاه  به هم گره خورده است

در ادامه سید ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه دوام جامعه و دوام دانشگاه به هم گره خورده است و پیشرفت جامعه بدون تولید علم از سوی دانشگاه میسر نمی شود، ادامه داد: یکی از مسائلی که دانشگاه‌ها برای ورود به آن اعلام آمادگی کرده است و صرفا در محیط آموزشی و پژوهشی محدود نشده، عرصه محیط زیست است.

هاشمی با بیان اینکه مصرف روزانه ۸۰ میلیون لیتر بنزین چیزی نیست که به آن افتخار کنیم، افزود: مایه خرسندی است که دانشگاه ها نه تنها در تولید علم بلکه در اجرای آن نیز پیش قدم شده اند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه در سازمان برنامه و بودجه از اتکا این سازمان به دانشگاه‌ها و اتکا دانشگاه‌ها به این سازمان حکایت می کند، خاطر نشان کرد: وزارت علوم با همکاری این سازمان دستورالعمل مدیریت سبز را برای دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پارک های علم و فناوری تدوین و به کلیه مراکز ابلاغ کرد.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه دو تفاهم‌نامه سه جانبه بین وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه و سازمان محیط زیست و نیز وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه و سازمان بهره وری انرژی‌های نو امضا شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار