نیلی احمد آبادی مطرح کرد:

ضرورت افزایش تعاملات بین دانشگاهی و تبادلات فناورانه در کشور

رئیس دانشگاه تهران از ضرورت افزایش تعاملات بین دانشگاهی و تبادلات فناورانه در کشور خبر داد.

ضرورت افزایش تعاملات بین دانشگاهی و تبادلات فناورانهبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که با حضور رئیس جمهور، سرپرست وزارت علوم، وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان اساتید و دانشجویان در دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر اقدامات دولت در عرصه‌های بین‌المللی گفت: اقدامات انجام شده موجب بهبود مراودات و افزایش تبادلات استاد و دانشجو شده است.

رئیس دانشگاه تهران در ابتدای سخنان خود گفت: مهم ترین مسئله ادامه عملکرد دولت در سیاست خارجی با هدایت مقام معظم رهبری است.

رئیس دانشگاه تهران افزود: این سیاست که همانا پافشاری بر حقوق حقه و منطقه ملت ایران و پیگیری و مطالبه این حقوق همراه با تعامل و گفت‌ و گو با جهان بوده است، باعث شد تا دولت‌هایی که به دنبال انزوای جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، خود در انزوا قرار بگیرند.

نیلی احمدآبادی خاطر نشان کرد: در سایه این سیاست‌ها، مراودات‌ بین دانشگاهی و تبادلات فناورانه روان‌تر شده، شاخص دستاوردهای علمی بین‌المللی ایران، تبادلات دانشجو و استاد و برنامه‌های مشترک به میزان زیادی افزایش یافته است.

وی یادآور شد: موضوع دیگری که نشان از توجه دولت و مجلس به مراکز آموزش عالی دارد تصویب قانون اداره دانشگاه‌ها به شکل هیئت امنایی در قالب احکام دائمی برنامه توسعه ششم بوده است.

انتهای پیام/

چرایی افزایش تعاملات بین دانشگاهی و تبادلات فناورانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.