خورشید بر نیزه شیراز سریال ویژه ماه محرم مراکز کشور شد

مجموعه خورشید بر نیزه تولید سیمای فارس در شبکه‌های استانی به عنوان سریال ویژه ماه محرم پخش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی رضایی تهیه کننده و کارگردان مجموعه خورشید بر نیزه گفت: این مجموعه در ۱۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای در تابستان ۹۵ تولید شد و پس از ارزیابی در مرکز سیمای استان‌ها و کسب نمره عالی به عنوان سریال ویژه ماه محرم به منظور پخش از شبکه‌های استانی و شبکه سراسری «شما» انتخاب شد.

وی ادامه داد: با پخش این مجموعه بازیگران که همگی از پیشکسوتان و هنرمندان نامی استان فارس هستند به شایستگی در قاب تلویزیونی شبکه‌های استانی قرار گرفتند و در تحلیل و نقد و بررسی ها، این هنرمندان زبانزد محافل هنری شدند.

رضایی افزود: استاد محمد جواد بخشی زاده و علی ثابت از جمله هنرمندان فارس هستند که در این مجموعه ایفای نقش کردند و وحید رئیسی آهنگسازی مجموعه، مسعود شیخی صدابرداری و علی ثابت عهده دار کارگردان هنری این مجموعه بود.

تهیه کننده خورشید بر نیزه در مورد نویسندگی این اثر اظهار کرد: این مجموعه بر اساس مقاتل معتبر و با زبان نظم و نثر مسجع برای نخستین بار با این شیوه نگارش می‌شود، نویسندگی این اثر را اکبر چمن نژادیان بر عهده داشت که در نگارش از نسخ معتبر کمک گرفته است و در هر قسمت به یک اتفاق مهم در حادثه عاشورا از جمله شهادت امام حسین (ع)، خطبه حضرت زینب (س)، رزم حضرت عباس (ع)، شهادت حضرت علی اکبر (ع) و خیمه ابن سعد پرداخته شده است.

کارگردان خورشید بر نیزه بکارگیری هنر‌های بصری و نمایشی را از جمله نقاط قوت این کار دانست و تصریح کرد: تمام هنر‌های بصری و نمایشی از جمله پرده خوانی، نقالی، تعزیه، روضه خوانی، عکاسی، نقاشی، مینیاتور، نمایش ایرانی و میدانی در خدمت این مجموعه آمده اند و این مهم برای نخستین بار در یک مجموعه استفاده شده است.

مرتضی رضایی پیرامون مراحل تولید گفت: پیش تولید مجموعه خورشید بر نیزه شامل تحقیق، نگارش، آماده سازی و هماهنگی و انتخاب عوامل اجرایی و بازیگران ۶ ماه طول کشید و در مرحله تولید ۳۵ جلسه ضبط مجموعه بوده و طی ۲ ماه کار‌های پس از تولید نیز انجام شد.

مصطفی کشفی مدیر تصویربرداری، فرشید عباسپوری تصویربرداری، محمد حسن خردل تدوین، فرشاد تندنویس گریم، محمد کاظم ناصری، حسن صفایی فرد، علی ثابت، علیرضا جهاندیده، مرتضی محمدی، لیلا کشاورز، سید امین هاشمی از بازیگران مجموعه خورشید بر نیزه هستند.

انتهای پیام/ن

پخش مجموعه خورشید بر نیزه در شبکه‌های استانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار