برگزاری نخستین جلسه بنیاد فرزانگان شهرستان اردکان

نخستین جلسه بنیاد فرزانگان شهرستان اردکان با حضور 40 نفر از بازنشستگان فرهیخته ادارات شهرستان اردکان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امیر ولی عضدزاده رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت : بنیاد فرزانگان مکانی مناسب جهت ساماندهی امور سالمندان و برنامه ریزی جهت امور رفاهی ، بیمه ای ، ورزشی ، تفریحی ، فرهنگی, اجتماعی و تغذیه ای آنان است و انجام این کار نیازمند مشارکت سالمندان و استفاده از تجربیات خود آنان است .

 عضدزاده افزود : هدف از ایجاد بنیاد فرزانگان را ایجاد شادابی و نشاط در سالمندان و ایجاد زمینه بهینه سازی اوقاف فراغت و در نتیجه ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی آنان عنوان کرد.

وی گفت : تشکیل بنیاد فرزانگان را عامل مهمی در جهت مشارکت فعال سالمندان در تصمیم گیریها و بهره گیری از تجربیات ارزشمند آنان در حل مشکلات جامعه بویژه در حوزه سالمندان دانست.

  عضدزاده با اشاره به حضور سالمندان و بازنشستگان در کشور افزود: باید باور داشت سالمندانی که از کار باز‌نشسته می‌شوند، به سبب داشتن تجارب ارزشمند، همچنان می‌توانند در جامعه نقشی فعال و کارا داشته و در برنامه ریزی و اموراجرایی، کمک کار خانواده‌های خود، هم سن و سال‌ها، جوامع و ملل باقی بمانند و باید برای تقویت این نقش و تاثیرگذاری هرچه بیشتر این نسل در جوامع، برنامه ریزی کرد.

وی تصریح کرد : از همین روی است که سازمان جهانی بهداشت با هدف زمینه سازی برای افزایش حضور اجتماعی سالمندان در جوامع ، حرکت به سوی آینده ، بهره گیری از استعدادها، همکاری و مشارکت سالمندان در جامعه را به عنوان شعار ویژه بزرگداشت روز جهانی سالمندان در سال 2017 شده است.

موسسه مردمی فرهنگی، هنری، اجتماعی سالمندان با حضور 40 نفر از بازنشستگان فرهیخته ادارات شهرستان در سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان اردکان تشکیل جلسه داد.

انتهای پیام/ی

زمینه سازی برای افزایش حضور اجتماعی سالمندان در جوامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.