حادثه ساز بودن تجمع در محل تصادفات

معاون عملیات آتش نشانی رشت گفت: تجمع در محل تصادفات جاده ای حادثه ساز است.

حادثه ساز بودن تجمع در محل تصادفاتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ شهرام مومنی، معاون عمليات سازمان آتش نشانی رشت با اشاره به اینکه یکی از عمليات آتش نشانان اعزام به محل تصادفات جاده ای است، گفت: در بسياری از‌ اين موارد شاهد محبوس شدن و گير افتادن افراد درخودروها هستیم که مسدود شدن راه ها و تجمع مردم، احتمال تصادفات بعدی را افزایش می دهد و تیم های امداد و نجات آتش نشانی با دشواری اعزام خواهند شد.

وی با بيان اينكه در هر ساعت از شبانه روز تجمع افراد در محل تصادفات را شاهد هستيم، افزود: دخالت های غير تخصصی و دخالت های عجولانه برخی شهروندان در محل حوادث و در كار آتش نشانان و امدادگران و روند امدادرسانی در لحظه وقوع سانحه را با کندی مواجه می سازد .

معاون عمليات سازمان آتش نشانی رشت افزود: در زمان مشاهده تصادفات مبنی بر محبوس شدن افراد هرگز سعی در خروج افراد بدون در نظر گرفتن نكات ايمنی، پزشكی و امدادی نكرده و در صورت نياز نسبت به ايمن سازی محل حادثه تا رسيدن نيروهای كمکی اقدام كنند .

مومنی فراگيری نكات اوليه امداد و نجات و اطفای آتش سوزی را امری ضروری برای تمامی اقشار جامعه دانست و تصریح کرد: به واسطه غير منتظره بودن حوادث، افزايش دانش و اطلاعات، كمک شايانی در پيشگيری از حوادث بعدی و صدمات ناشی از سهل انگاری خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ع

 

لزوم تجمع نکردن در هنگام وقوع تصادف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.