سردار اشتری؛

افزایش ۳۱ درصدی کشفیات ریالی کالای قاچاق

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ۳۱ درصد از نظر ریالی در کشف کالای قاچاق افزایش داشته‌ایم، اما دستگاه‌های مختلف باید همکاری لازم را داشته باشند.

افزایش ۳۱ درصدی کشفیات کالای قاچاق از نظر ریالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در حوزه نظم و امنیت گام‌های مطلوبی را برداشته است، اظهار کرد: در مورد مبارزه با ورود مواد مخدر و برخورد با باند‌ها و قاچاقچیان اقدامات مطلوبی انجام شده است.

وی از تقویت قرارگاه مقابله با کالای قاچاق یاد کرد و افزود: هر چند ۳۱ درصد از نظر ریالی کشفیات در این زمینه افزایش داشته‌ایم، اما دستگاه‌های مختلف باید همکاری لازم را داشته باشند، یکی از درخواست‌ها این است که بتوانیم در مبادی رسمی از جمله بنادر حضور داشته باشیم و همانطور که در مبادی غیررسمی نقش خود را ایفا می‌کنیم به اقدامات تأثیرگذار بپردازیم.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه این نهاد از ظرفیت‌های مختلف خود در راستای مقابل با قاچاق کالا استفاده می‌کند، عنوان کرد: هر چند ۱.۵ میلیون وسیله نقلیه به ناوگان حمل و نقل اضافه و یک میلیون گواهینامه طی یک سال اخیر صادر شده است، اما با این وجود چهار درصد از جان‌باختگان تصادفات با تعداد ۵۷۷ نفر کاهش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه پلیس سایبری هرساله نسبت به سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌تری را دنبال می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴۳ درصد افزایش جرائم در فضای مجازی را داریم، اما شناسایی باند‌ها و شبکه‌های مشکل‌دار در حوزه اقتصادی و اخلاقی به شیوه مطلوبی دنبال شده است.

اشتری خاطرنشان کرد: در ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان نیرو‌های انتظامی کشور در مراسم مختلف کشور حضور داشته و امنیت مورد نظر را تأمین کرده‌اند به همین علت مشکل خاصی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی فضای دینی نیروی انتظامی باید تقویت شود، مطرح کرد: در راستای تحقق این هدف در بخش گزینش‌ها دقت خود را افزایش داده و در عرصه عقیدتی سیاسی نیز آموزش‌های مختلف با محوریت حفظ و قرائت قرآن را دنبال کرده‌ایم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه بیش از ۴۲ هزار نفر از نیرو‌های انتظامی حافظ یک جزء تا کل قرآن کریم هستند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق رهنمود‌های مراجع تقلید و رهبری گام برداریم.

انتهای پیام/ز

سردار اشتری با آیت الله مکارم شیرازی دیدار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.