مرمت پل‌های تاریخی استان اردبیل

پل‌های تاریخی سطح شهر اردبیل مرمت می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،کریم حاجی‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در حاشیه بررسی آخرین وضعیت مرمت پل‌های تاریخی اردبیل اظهار داشت: مهمترین پل‌های تاریخی که در طول ادوار گذشته بر روی رودخانه بالخلی‌چای احداث شده شامل یعقوبیه، ابراهیم‌آباد، سیدآباد، یدی‌گوز و نادری است.

وی با بیان اینکه اغلب پل‌های تاریخی مربوط به عهد صفوی بوده و بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی این شهر را شامل می‌شوند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته انجام برخی عملیات عمرانی توسط شهرداری در بستر رودخانه بالخلی‌چای منجر به بروز مشکلات از جمله شکستگی پی‌ها و به تبع آن نشست و ایجاد ترک و نفوذ رطوبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید به بررسی مشکلات پل‌های تاریخی با همراهی عوامل شهرداری افزود: به منظور حفاظت از پل‌ها ضروری است تمامی دستگاه‌های اجرایی دخیل مشارکت داشته و از سویی اعتبار مورد نیاز تامین شود.

حاجی‌زاده اقدامات میراث فرهنگی برای بهسازی پل‌ها را شامل مرمت بدنه، پایه ها، طاق ها و شیب‌بندی عرشه پل دانست و بیان کرد: از سویی مقرر شده شهرداری نسبت به اصلاح بستر و کف سازی عرشه  پل‌ها اقدام کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اصلاح بستر دو پل نادری و سیدآباد توسط شهرداری اردبیل گفت: مابقی پل‌ها نیز نیازمند اقدام مشابه است.

وی با اشاره به هزینه کرد 100 میلیون تومانی در سال گذشته برای بهسازی پل‌های تاریخی اظهار کرد: اعتبار درخواستی امسال 400 میلیون تومان است که انتظار داریم با تامین آن زمینه تداوم طرح بهسازی پل‌ها فراهم شود.

 

انتهای پیام/ع

مرمت پل‌های تاریخی استان اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
با عرض سلام این که عکس پل زمانخان روی رودخانه زاینده رود در استان چهارمحال و بختیاریه
آخرین اخبار