مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از سرمایه گذاری بیش از 2 هزار میلیارد تومانی برای زیرساخت های گردشگری استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این مراسم با اشاره به مشارکت مطلوب بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های گردشگری استان گفت: سال گذشته 2 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های گردشگری انجام شده است، که این رقم چند برابر میزان اعتبارات عمرانی تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی توانسته در اشتغال‌زایی نقش موثری داشته باشد، افزود: سال گذشته در پی سرمایه گذاری بخش خصوصی برای 781 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

وی رویکرد میراث فرهنگی را حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی به دلیل تأثیرگذاری قابل توجه در اشتغال بیان کرد و گفت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی نیز همکاری مطلوبی در این خصوص داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اشتغال بخش صنایع دستی را نیز 24 هزار نفر بیان کرد و ااظهار داشت: از این تعداد 13 هزار نفر کارت اشتغال داشته و 3 هزار و 500 نفر از آن ها تحت پوشش بیمه هستند،‌ و پوشش بیمه هزار و 500 نفر در دست بررسی است.

حاجی زاده گفت: بهبود خدمات می‌تواند منجر به توسعه گردشگری شود به طوری که به صورت متوسط 10 الی 12 درصد شیب رشد سفر گردشگران در استان را شاهد هستیم.

وی به رشد 12 و هشت دهم درصدی ورودی مسافران خارجی اشاره کرد و افزود: در نظر داریم این رشد حفظ شده و یا شتاب آن افزایش یابد.

وی همچنین از رشد 100 درصدی آژانس‌های مسافرتی خبر داد و افزود: فعالیت آژانس‌ها که پیش از این صرفاً زیارتی بوده در حوزه گردشگری افزایش یافته است.

در پایان از فعالان برتر و اعضای کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد خدمات سفر استان اردبیل به مناسبت روز جهانی گردشگری در سرعین تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/ح

تجلیل از فعالان برتر گردشگری در استان اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.