ارتقا کیفیت آب هندیجان مستلزم نصب دستگاه آب شیرین کن

فرماندار هندیجان ارتقا کیفیت آب این شهرستان را مستلزم نصب دستگاه آب شیرین کن عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش مودت، فرماندار هندیجان با بیان اینکه شهرستان به یک دستگاه آب شیرین کن جهت ارتقا کیفیت آب نیاز دارد، بیان کرد: بخشی از آب هندیجان که از رودخانه زهره تامین می‌شود در شرایطی که رهاسازی آب مناسب نباشد، EC و کدورت آن بالا است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آب کانال کوت امیر و آب رودخانه زهره در شهرستان مخلوط می‌شود و در اختیار مردم هندیجان قرار می‌گیرد.

مودت اذعان کرد: بخشی از آب شهرستان که از کانال کوت امیر و رودخانه کارون تامین می‌شود خوب است، اما بخشی از آب که از رودخانه زهره تامین می‌شود در شرایطی که رهاسازی آب مناسب نباشد، EC و کدورت آب افزایش پیدا می‌کند.

فرماندار هندیجان بیان داشت: در ستاد بحران هندیجان مصوب شده است تا یک دستگاه آب شیرین کن برای شهرستان تهیه شود تا دستگاه لب شور به دستگاه شور تبدیل شود و با تامین این دستگاه مشکل کدورت و EC آب حل می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان به یک دستگاه آب شیرین کن جهت ارتقا کیفیت آب نیاز دارد، تصریح کرد: دستگاه آب شیرین کنی که در حال حاضر در شهرستان فعال است، زمانی که EC از 9 هزار میکروموس بالاتر می‌رود دیگر توان شیرین سازی آب را ندارد و از کار می‌افتد. در این زمینه نیاز است تا دستگاه آب شیرین کنی برای هندیجان تهیه شود.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهند دستگاه آب شیرین کن جدیدی برای شهرستان در نظر بگیرند، به اعتباری حدود 20میلیارد تومان نیاز است اما می‌توان دستگاه کنونی را با تغییراتی از لب شور به شور تبدیل کرد که این کار به اعتباری حدود 5میلیارد تومان نیاز دارد.

انتهای پیام/گ

لزوم نصب دستگاه آب شیرین کن به منظور ارتقا کیفیت آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار