برای تسریع روندپیگیری پرونده ها آسیب شناسی جرایم انجام می شود

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در دیدار با فرمانده انتظامی استان گفت: اگر برادری و مودت میان نیروی انتظامی و دستگاه قضائی وجود نداشته باشد، بسیاری از کارها مختل خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمدرضا عدالت خواه  رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: 370 کیلومتر مرز کرمانشاه با کشور عراق ظرفیت بزرگی را برای وقوع جرایم ایجاد می کند، لذا بر اساس شرع و قانون به وظایفان عمل کرده ایم تا امنیت پایدار کنونی در استان فراهم شود.

این مقام ارشد قضائی استان ادامه داد: دادگستری در مسائلی که آبروی نظام است ورود پیدا کرده و با همکاری خوب نیروی انتظامی پرونده را به سرانجام رسانده و این سند افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران قلمداد می شود.

عدالتخواه بیان کرد: دستگاه قضائی درصدد است با تعامل معاونت اجتماعی انتظامی استان وارد مقوله های پژوهشی شود و علاوه بر آسیب شناسی جرایم، به روند پیگیری پرونده ها تسریع ببخشد.

وی با اشاره به اینکه مجازات حبس برای کسانی که مرتکب جرم شده اند معضلات دیگری را در پی دارد، افزود: مجازات های جایگزین حبس نقش موثری در متنبه شدن افرادی دارد که برای اولین بار مرتکب جرم شده اند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: طی سال 93، 117 هزار پرونده به دادسرا ارسال شده که غالباً از سوی نیروی انتظامی بوده است، اما این آمار در سال 95 به 92 هزار پرونده رسید و ورودی زندان ها کنترل شد.

عدالتخواه اشاره ای نیز به کلاهبرداری 2470 میلیارد ریالی مکتب گلیم و گبه کرماشاهان داشت و عنوان کرد: نیروی انتظامی در این مدت مدیریت بسیار خوبی داشته و از ابتدا پای کار بوده است.

وی بیان کرد: 112 وکیل قوه قضائیه به 13 هزار و 63 پرونده مال باخته رسیدگی خواهند کرد و به مردم اطمینان می دهیم در خصوص این پرونده هیچگونه کوتاهی و قصوری رخ نداده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز گفت: توفیقات مثبتی که در کاهش جرایم بدست آمده، ماحصل اتفاق نظر و همراهی دستگاه قضائی با نیروی انتظامی است.

سردار امان اللهی تأکید کرد: امیدواریم همه بتوانیم با نگاهی درست و واقع بینانه نسبت به مسائل مختلف، در مسیر برخورد با جرم و مجرم موفق عمل کنیم.

 

انتهای پیام/ز

مجازات های جایگزین حبس نقش موثری در متنبه شدن افراد دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.