مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور خبرداد:

افزایش صادارت کالا ازطریق راه آهن زاهدان به کویته پاکستان

صادرات کالا ازطریق راه آهن زاهدان به کویته پاکستان افزایش پیداکرده است.

افزایش صادارت کالا ازطریق راه آهن زاهدان به کویته پاکستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور مستقر در زاهدان گفت: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 186 درصد رشد داشته است.


مجید ارجونی افزود: میزان ترانزیت کالا از 2 هزار و 109 تن پارسال با رشد 186 درصدی به 6 هزار و 26 تن در 6 ماهه نخست سال جاری رسید.


وی گفت: همچنین میزان واردات کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از پنج هزار و 997 تن سال 95 با رشد پنج درصدی به 6 هزار و 278 تن در 6 ماهه نخست امسال رسیده است.


وی ادامه داد: 14 هزار و 733 تن کالا در 6 ماهه نخست امسال از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به 6 هزار و 781 تن پارسال رشد 117 درصدی را نشان می دهد.


وی تصریح کرد: سیمان، قیر، گوگرد، گل سرخ و فوتس اویل عمده کالاهای صادراتی این خط ریلی به پاکستان بوده است.


اکنون راه آهن جنوب شرق با داشتن 2 نوع خط عریض و استاندارد، اتصال ریلی به کشور پاکستان و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شرق به غرب که سبب اتصال کشورهای پاکستان و شبه قاره هند به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی شده از اهمیت بین المللی ویژه ای برخوردار است به گونه ای که مورد تایید سازمان اکو و اسکاپ نیز است.

انتهای پیام/گ

افزایش صادرات از طریق راه آهن زاهدان به پاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار