امام‌جمعه گرگاب:

زنده نگه‌داشتن مکتب عاشورا ضامن حفاظت کشور از تهدیدات دشمنان است

امام‌جمعه گرگاب گفت: زنده نگه‌داشتن مکتب عاشورا ضامن حفاظت نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات غرب به سردمداری امریکاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سیدمصطفی عاملی  امروز در اجتماع خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به مناسبت دهه دوم محرم در بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن مکتب عاشورا ضامن حفاظت نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات غرب به سردمداری امریکاست.

وی افزود: ملت ایران با پیروی از مکتب عاشورا توانست از توطئه‌های گوناگون، بخصوص جنگ هشت‌ساله رژیم بعث عراق سربلند بیرون بیاید، این موفقیت‌ها که همچنان ادامه دارد به برکت  خون شهدای انقلاب اسلامی، صبر و پایداری خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران وجانفشانی های جوانان این مرزوبوم به‌دست‌آمده است.

امام‌جمعه گرگاب خاطرنشان کرد که برای حفظ شعائر دین همچون فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر گاهی اوقات به شهادت، جانبازی و اسارت نیاز است، همچنان که «شهید محسن حججی» در ادامه راه «شهید حسین فهمیده» جانش را فدای آرمان‌های راه امام حسین (ع) کرد.

عاملی یکی از درس‌های حضرت زینب (س)  و امام سجاد (ع) پس از واقعه عاشورا به مسلمانان را بصیرت افزایی در شناخت راه حق از باطل بیان کرد، حضرت زینب کبرا (س) در برابر جسارت‌هایی که عبیدالله بن زیاد درباره حضرت سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا می‌کرد، با جسارت و شجاعت پاسخ این دشمن اهل‌بیت را داد و فرمود «در صحرای کربلا جز زیبایی چیزی ندیدم».

وی ادامه داد: همان‌گونه که جوانان دهه شصت با بصیرت خود به‌ فرمان امام راحل (ره) گوش دادند و «سرهای» خود را دادند تا ملت ایران در دنیا سرافراز بماند، در شرایط حساس امروز نیز بصیرت داشتن جوانان یعنی گوش‌به‌فرمان رهبر معظم انقلاب دادن و آتش به اختیار داشتن در صورت لزوم است.

امام‌جمعه گرگاب به این نکته اشاره کرد که جامعه حق جو و پیروی را حسین (ع)، همواره مورد هجمه‌های دشمنان است، در چنین شرایطی تحریم‌های آمریکا در اراده ملت ایران تأثیری نخواهد گذاشت و این ملت در حمایت از ملت‌های مظلوم منطقه غرب آسیا، باوجود دشمنی‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت سعودی، ایستادگی می‌کند.

 

انتهای پیام/م

 

ملت ایران با پیروی از مکتب عاشورا توانست از توطئه‌های گوناگون سربلند بیرون بیاید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار