اجرای طرح تعریض گردنه برف گیر اسدآباد

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: طرح تعریض گردنه برفگیر اسدآباد در راستای کاهش سوانح رانندگی در حال انجام است.

اجرای طرح تعریض گردنه برف گیر اسدآبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری،مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه گردنه اسدآباد از گردنه‌های مهم کشور است افزود: به دلیل کولاک شدید در زمستان ، تعریض سازی این گردنه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مشکل موجود در این گردنه عدم وجود حفاظ میانی به دلیل عریض نبودن جاده است، ادامه داد: تعریض سازی گردنه اسدآباد به منظور نصب حفاظ میانه انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اجرای طرح روکش تونل ولایت شهرستان تویسرکان نیز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بالا بردن سطح ایمنی راهها به خصوص در محل‌های حساسی مانند تونل‌ها اهمیت بیشتری می‌یابد به همین منظور اهمیت نگهداری و اجرای طرح های راهداری در محدوده تونل دوچندان است.

رودباری خاطر نشان کرد: پاکسازی و لایروبی زهکش های تونل با توجه به محدودیت انسداد تونل همزمان با اجرای روکش آسفالت امری ضروری است.

وی اضافه کرد: اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان تویسرکان با هماهنگی مرکز مدیریت راه های کشور با مسدود کردن تونل و هدایت ترافیک عبوری از مسیر کنار گذر، عملیات لکه گیری آسفالت را انجام می دهد.

این مسئول به تصادفات و حوادث جاده‌ای اشاره کرد وادامه داد: به منظور افزایش ایمنی و رسیدگی به حریم راه های استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد یک هزار و230 مورد از پرونده های مربوط به مسائل حریم شامل شناسایی، توقف، تخریب و صدور مجوز رسیدگی شده است.

رودباری بیان کرد: در این مدت یک هزار و 462 کیلومتر از حریم راه های استان نیز آزادسازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان یاد آور شد:علاوه بر پاکسازی حریم راهها، به منظور ایمن سازی جاده ها، یک هزار و 953 عدد تابلوی اخطاری و انتظامی در محورها نصب و بیش از 3 هزار و 689 عدد تابلو اخطاری و انتظامی نیز تعمیر شده است.

وی ابراز کرد: راه ها اولین و مهمترین شریان حیاتی حمل و نقل بشـر بوده و کیفیـت راه هـا عامل مهم و جلـوه ای از میـزان توسـعه و پیشرفت جوامع را به وضوح نمایان می کند .


وی، تلفات و صدمات جدی ناشی از تصادفات جاده ای را موجب هدر رفتن مقادیر قابل توجهی از منابع ملیبرشمرد واظهار داشت: بعد از عواملی چون انسان و خودرو، جاده مهمترین علت بروز سوانح رانندگی است و بررسی مناطق حادثه خیز جاده ای در محورهای ارتباطی استان موضوع قابل توجهی برای کارشناسان اداره ایمنی و حریم اداره کل است.

انتهای پیام/ج

طرح تعریض گردنه اسد آباد اجرا می شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.