در پنجمین روز از هفته نیروی انتظامی:

همایش طلایه داران ترافیک در کرمان

همزمان با سراسر کشور همایش طلایه داران ترافیک (فرهنگ یاران و همیاران پلیس) با حضور ۷۰۰دانش آموز دختر و پسر از سراسر مدارس شهر کرمان در اداره کل آموزش و پرورش ناحیه ۱ کرمان برگزار شد.

همایش طلایه داران ترافیک در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، در این همایش سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان با تشکر از تلاش های آموزش و پرورش در تعامل با نیروی انتظامی و کاهش آسیب های اجتماعی گفت : توجه به مقوله امنیت و آرامش عمومی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: هرکشوری که پیشرفت کرده به واسطه فرهنگ آن جامعه بوده است و برای ارتقا فرهنگ هر جامعه آموزش و پرورش باید سنگ بنای آن را بگذارد.

سردار رضا بنی اسدی فر گفت : در شش ماهه ابتدای امسال ۶۰۰نفر به دلیل عدم رعایت قوانین و راهنمایی و رانندگی در استان جان خود را ازدست داده اند.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به اینکه بسیاری از حادثه ها در ثانیه ها اتفاق می افتد گفت : خیلی از این حوادث با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی قابل پیشگیری است.

وی تاکید کرد : همه افراد باید از همین امروز تصمیم بگیرند تا در چهار چوب قانون حرکت کنند تا شاهد اتفاقات ناخوشایند نباشیم.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه معلمان فرهنگ ‌یاران فرهنگ ترافیک هستند، گفت: دانش آموزان همیار پلیس نیز با تذکر نکات قانونی به والدین و رانندگان متخلف تاثیر بسزایی در کاهش آمار تخلفات راهنمایی و رانندگی ایفا می کنند.

وی یادگیری برای دانستن، عمل کردن و زندگی کردن با دیگران را ستون‌های اصلی یادگیری دانست و افزود: یادگیری خوب و اصولی دانش‌آموزان در زمینه ترافیک سبب حل بسیاری از مشکلات دراین زمینه می‌شود.

سردار بنی اسدی فر اظهار کرد: همیاران پلیس همکاران پلیس هستند که می‌توانند با گوشزد کردن مقررات راهنمایی و رانندگی به والدین و رانندگان از بسیاری از تصادفات جلوگیری کنند.

وی با تأکید براینکه مهارت‌های زندگی باید در مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده شود، گفت: مدارس می‌توانند با آموزش علائم رانندگی در مدارس فرهنگ ترافیک را برای دانش‌آموزان و نسل آینده نهادینه کنند.

همچنین سرهنگ حمید معین زاده، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان هم با اشاره به آغاز طرح همیاران پلیس از سال ۹۴در کشور گفت: اجرای این طرح در کاهش حوادث ناشی ازتصادفات و ارتقاء فرهنگ ترافیک طرح موفقی بوده و همیاران در این طرح نقش موثری داشته اند.

در پایان این مراسم از فرهنگ یاران پلیس تجلیل شد.
انتهای پیام/ح

همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.