پور سید آقایی خبر داد

لغو مناقصه پارکومترها /بازنگری در فعالیت خط 7 مترو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای توسعه پارکومترها دوباره مناقصه‌ای برگزار شد و قرار بود 15 هزار پارکومتر جدید در تهران نصب شود که بنده دستور ابطال مناقصه را دادم.

لزوم کاهش سرفاصله قطار‌ها از ٥ دقیقه به ٣ دقیقهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری ستاد استقبال از مهر سال ٩٦ اظهار کرد: حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری امروز از اصلی‌ترین مشکلات  شهر است.

وی با بیان اینکه  همه مردم هر روز  با ترافیک و آلودگی هوا مواجه هستند، گفت: بنده وقتی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را  پذیرفتم با شهردار قرار گذاشتم تمامی امکانات را برای حل این معضل به کار بگیریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک  شهرداری تهران ادامه داد: نقطه امید ما در شهرداری و دولت، همسو بودن آن در حل معضل ترافیک است، اما نکته‌ای که باید در نظر بگیریم این است که در ٤ سال نمی توانیم شهر را نمونه کنیم، اما حرکت و جهت گیری درست ما می‌تواند مشکل ترافیک و آلودگی را حل کند.

پور سید آقایی با بیان اینکه باید از تحربیات دنیا استفاده کنیم، ادامه داد: بهره گیری از تکنولوژی‌های جدید در حل ترافیک کار ساز و اثرگذار است. 

وی با اشاره به پررنگ بودن نقش‌ IT در سیستم مدیریت شهری گفت: راهکار‌های اجرایی خود را مبتنی بر تجربه و دانش روز دنیا باید قرار دهیم چرا که ما در مقابل وقت تلف شده مردم در بحث ترافیک، آلودگی هوا و سوانح رانندگی در سطح شهر که همه از آن رنج می بریم مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه نهایت تلاش خود را برای انجام وظیفه در این مسئولیت به کار می گیریم، ادامه داد:معتقدیم در این خصوص به شهروندان مدیون هستیم، گزارش‌هایی که به من از عملکرد استقبال از مهر امسال دادند حاکی از نتایج نسبتا خوبی بود.

کاهش 21 درصدی ترافیک تهران در دو هفته ابتدای مهر

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده در خصوص وضعیت ترافیکی ابتدای مهرماه اظهار داشت: ممنوعیت ورود کامیونت‌های حمل بار به محدوده زوج و فرد و شناور شدن ساعت شروع به کار ادارات و از همه مهم‌تر فرهنگ سازی رسانه‌ها دست به دست هم دادند که در مجموع شاهد   کاهش متوسط طول ترافیکی در دو هفته اول مهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

پور سید آقایی اضافه کرد: با وجود افزایش دو درصدی مجموع تردد‌ها به طور متوسط طول  ترافیک ٢١ درصد کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به طرح های آزمایشی در این دو هفته که نتایج خوبی به همراه داشت، گفت: سرویس مدارس در منطقه ٨ و ٤  در همان روز‌های اول مورد استقبال قرار گرفت که از این طرح روزانه دو هزار و 500 دانش‌آموز با مینی بوس‌های پیش بینی شده در سطح منطقه جابجا شدند و طبق نظرسنجی صورت گرفته 90 درصد از والدین از این طرح رضایت‌ داشتند که انشاالله این طرح را در سایر مدارس تهران نیز گسترش می دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خدمات ویژه‌ای برای این سرویس درنظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به ارسال سیستم پیامکی به خانواده‌ها و اطلاع آنها و جابجایی دانش‌آموزانشان از طریق سرویس‌های مدارس اشاره کرد.

وی  اضافه کرد: در روز‌های ابتدایی مهرماه ٨ درصد رشد جابجایی مسافر در مترو را شاهد بودیم که نشانگر لزوم تقویت حمل و نقل ریلی است، در مترو اولویت ما توجه به توسعه استفاده مردم از خطوط مترو است که در بسیاری از خطوط سر فاصله‌ها وضع مناسبی ندارد و باید از ٥ دقیقه به ٣ دقیقه کاهش یابد.

پور سید آقایی با بیان اینکه باید مسائل ایمنی در خطوط جدیدی مثل خط ٣ و ٧ که هنوز بهره برداری آن کامل نشده، حل و فصل شود و بعد مورد بهره برداری قرار بگیرد، ادامه داد: باید استفاده بیشتر مردم را به جای افزایش خطوط و ایستگاه مد نظر قرار دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد:خط ٦ نیز به لحاظ فیزیکی زیر ١٠ درصد تجهیزات لازم را دارد.

وی اضافه کرد: اینکه یک خط را راه بیاندازیم و ناوگان خط دیگری را برداریم و به آنجا انتقال بدهیم، کار درستی نیست، در بعضی ایستگاه‌ها هم امکاناتی مثل پله برقی وجود ندارد که  کیفیت استفاده از مترو پایین آمده است.

پورسیدآقایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر «راه اندازی کمپین از خودمان شروع کنیم» بیان کرد: به نظرم این فرهنگ بسیار خوبی است من در نامه‌ای به شهردار در رابطه با شناور کردن ساعت کار نوشتم باید از خودمان شروع کنیم و در فرهنگ سازی‌ها پیش قدم باشیم.

هزینه پل صدر را می توانستیم در مترو استفاده کنیم

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پروژ‌ه های عمرانی و نحوه تخصیص منابع بیان کرد: اولویت‌بندی همه پروژه‌های عمرانی توسط معاونت حمل‌ونقل صورت می‌گیرد. معاونت عمرانی لیست پروژه‌ها را ارسال کرده و ما اولویت‌بندی می‌کنیم.

معاون شهردار تهران در خصوص پل صدر گفت: نمی‌گویم پل صدر کار خوبی نیست اما هزینه پل صدر را می‌توانستیم در مترو هزینه کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از توقف نصب پارکومترها در تهران خبر داد و گفت: برای توسعه این سیستم مجدداً مناقصه‌ای برگزار شده و قرار بود 15 هزار پارکومتر جدید در تهران نصب شود. بنده دستور دادم مناقصه باطل شود و به سمتی برویم که از اپلیکشن‌ استفاده کنیم و به جای نصب پارکومتر به صورت نرم‌افزاری روی اپلیکیشن اقدامات صورت گیرد.

کمبود 2 هزار واگن مترو و 3 هزار دستگاه اتوبوس در تهران

وی در رابطه با کمبود‌های ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در حال حاضر با کمبود 2 هزار واگن مترو و ٣ هزار دستگاه اتوبوس مواجه هستیم و نیاز به نوسازی تاکسی‌های فرسوده و ورود تاکسی‌های هیبریدی و برقی داریم و البته در نظر داریم از طریق فاینانس بانک‌های داخلی و صندوق توسعه ملی برای ارتقا ناوگان حمل و نقل عمومی و تامین مالی آن اقدام کنیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تاکسی اینترنتی جزء تکنولوژی روز دنیاست و حتی می تواند به کاهش ترافیک منجر شود چرا که تاکسی‌های تلفنی مسیری را که میروند خالی بر می گردند، اما تاکسی‌های اینترنتی در رفت و برگشت مسافر دارند، و ما باید تاکسی‌های خودمان را نیز به این سیستم مجهز کنیم.

پورسید آقایی گفت: در شهرداری و وزارت کشور آیین نامه‌ای با تعامل خود این شرکت‌ها در دست تدوین است.

وی با بیان اینکه  کار‌های شهرداری گذشته در مترو قابل توجه، اما ناقص است، ادامه داد: خط ٦ و ٧ مترو از لحاظ تجهیزات و ایمنی مشکل دارند و همچنین خط ٨ فرودگاه امام (ره) که توسط دادستانی دستور توقف آن داده شد در مجاورت بزرگراه قم خطرساز است که باید دارای فاصله یا اختلاف سطح باشد تا اگر ماشینی از بزرگراه منحرف شد، برخورد نکند.

پور سید آقایی در پایان در پاسخ سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر وضعیت نابسامان تردد کامیون‌ها به خصوص کامیون‌های فرسوده در سطح شهر بیان کرد: بر اساس مصوبه دولت، عمر مجاز کامیون ها در تهران ٢٠ سال است که متاسفانه شاهد تردد کامیون‌های با عمر ٦٠ سال نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه اولین جلسه در  خصوص تردد کامیون ها را بعد از این نشست خواهم داشت، ادامه داد: تردد کامیون‌های فرسوده به دلیل ایجاد آلودگی‌های قابل توجه و سوانح رانندگی باید متوقف شود و بخش عمده آلودگی تهران مربوط به همین خودرو‌های سنگین است البته نیمی از آلودگی هوای تهران مربوط به کارخانجات صنعتی و نیم دیگر متعلق به تردد خودروهاست که عمده آن را کامیون‌ها تشکیل داده و باعث آزاد سازی ذرات معلق غیر شیمیایی می شود پیشنهادی که بنده مد نظر دارم و آنرا ارائه خواهم داد، جلوگیری از تردد کامیون‌ها در خط سبقت اتوبان‌ها است.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار