مهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

کاهش «پست نامه ها»به 43 مرسوله به ازای هر شهروند

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: سرانه هر «پست نامه » به ازای هر شهروند در سال 2004 حدود 70 مرسوله بوده که این رقم درسال 2015 به ازای هر شهروند به 43 مرسوله رسید که نشان دهنده روند کاهشی است.

در سال 2015 پست نامه ها به ازای هر نفر 1083 مرسوله استحسین مهری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگارحوزه ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به به کاهش نامه نگاری در جامعه اظهار داشت: حجم نامه هایی که مردم داخل  صندوق های پستی می اندازند نسبت به گذشته کاهش یافته است واین به دلیل پیشرفت تکنوژی در ارتباطات است.

وی با بیان اینکه جهت گیری پست های دنیا به دلیل پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده است، ادامه داد:شاهد کاهش حجم «پست نامه ها» هستیم،بطوریکه سرانه هر «پست نامه » به ازای هر شهروند در سال 2004 حدود 70 مرسوله بوده است که این رقم  در سال 2010 به حدود 58 مرسوله  و درسال 2015 به ازای هر شهروند به 43 مرسوله رسیده که نشان دهنده روند کاهشی است.


مهری بابیان این که جهت گیری پست ها هم اکنون بیشتر به سمت کالا و اسناد رفته است،گفت: پست کالا و اسناد، بسته و امانات افزایش یافته است بطوریکه  این پست ها در سال 2004 حدود 800 مرسوله و درسال 2015 حدود 1083مرسوله به ازای هر هزار نفر رسیده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با تاکید براینکه کشور ایران در حال افزایش مرسوله ها است، گفت: این آمار نسبت به کشورهای دیگر خیلی پایین است و ما زیر ساخت هایی رافراهم کرده ایم تا به سمت افزایش این مرسوله ها حرکت کنیم .

انتهای پیام/

در سال 2015 چه تعداد کالا و اسناد پست شده است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار