رئیس اداره پست اردکان ؛

افزایش 50 درصدی جابجایی مرسولات پستی در شهرستان اردکان

رئیس اداره پست اردکان گفت: علیرغم کاهش ارسال نامه، جابجایی مرسولات پستی در اردکان 50 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا ابومحمدی رئیس اداره پست اردکان گفت: علیرغم کاهش ارسال نامه، جابجایی مرسولات پستی در اردکان 50 درصد افزایش داشته است.

 ابومحمدی افزود:  یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در سال گذشته رخ داد خروج شرکت پست از بلاتکلیفی چندساله بود زیرا طبق اصل 44 قانون اساسی قرار بود که شرکت پست به بخش خصوصی واگذار شود لذا با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدند که این شرکت باید به عنوان یک مجموعه حاکمیتی تحت حمایت دولت فعالیت کند.

وی افزود: با مصوبه مجلس شورای اسلامی شرکت پست از انحصار خارج شد و در آینده نزدیک دو اپراتور جدید در این عرصه وارد می شوند و با ایجاد فضای رقابتی، خدمات مشابه پست را انجام خواهند داد که مشتری برای دریافت خدمات دارای حق انتخاب باشد.

برخی از خدمات پست نظیر قبول مرسوله، مبادله و حمل و نقل به بخش خصوصی واگذار می شود ولی بخش های تجزیه، توزیع و نامه رسانی همچنان در اختیار شرکت پست باقی خواهد ماند.

رئیس اداره پست اردکان گفت: در چند سال اخیر و با فراهم کردن زیرساخت های مناسب تحولات زیادی در بخش های الکترونیکی، سخت افزاری و نرم افزاری شرکت پست ایجاد شده است و به واحد توزیع به عنوان ویترین پست توجه ویژه ای شده است و امکانات و تجهیزات جدید در اختیار نامه رسانان قرار داده شده است تا در هزینه و زمان صرفه جویی شود و در آینده هم دستگاه های مینی کارتخوان در اختیار نامه رسانان قرار خواهد گرفت تا برای دریافت وجوه نقد و کرایه در مقصد مشکلی نداشته باشند.

این مقام مسئول گفت: در این شهرستان 13 واحد پستی شهری و روستایی وجود دارد که با همت کارکنان خود بیشترین خدمت را به همشهریان ارائه می کنیم و با تمام توان در جهت جلب رضایت مردم قدم بر می داریم.

وی با اشاره به کاهش ارسال نامه و گرایش پست جهانی به دریافت و تحویل امانات بیان کرد: اداره پست اردکان در سال گذشته 240 هزار مرسوله را دریافت و به نقاط مختلف کشور ارسال کرده است و 290 هزار مرسوله نیز از اقصی نقاط کشور به شهرستان اردکان وارد شده است که به دست گیرندگان رسیده است که این روند نسبت به مدت مشابه 50 درصد افزایش یافته است.

ابومحمدی گفت: تحویل 2500 فقره سند مالکیت به دست مردم، صدور 7 هزار گواهی کدپستی، صدور 1500 فقره اظهارنامه مالیاتی خودروهای عمومی، 360 مورد پلمپ دفاتر شرکت های تجاری و خصوصی، تحویل مرسوله های پلیس+10 ، ارسال اخطاریه های اداره ثبت، دادگستری و بانک ها، ارسال و توزیع نمونه های غربالگری شبکه بهداشت و درمان، توزیع قبوض تلفن شرکت های خصوصی و مناطق روستایی، تحویل سیمکارت، توزیع 9 هزار مرسوله محصولاتی که از طریق اینترنت خریداری شده است.

انتهای پیام/ ی

 افزایش جابجایی مرسولات پستی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار