تمهیدات لازم برای کوچ پاییزه عشایر

با توجه به همزمانی کوچ عشایر با تردد زائران اربعین از مرزخسروی تمهیدات لازم جهت کوچ عشایر اندیشیده شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی‌اشرف آزادی مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کوچ پاییزه عشایر که امروز در کرمانشاه برگزار شد با اشاره به سهم عشایر کرمانشاه در تولید گوشت و دیگر فرآورده‌های دامی اظهار داشت: عشایر این استان سالانه با تولید بالغ بر ۱۰ هزار تن گوشت قرمز، ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۶۰۰ تن روغن حیوانی و یک هزار و ۶۳۰ تن انواع الیاف دامی نقش بسزایی در رونق اقتصادی کرمانشاه دارند.
وی پیرامون خدمات‌رسانی به عشایر سطح استان افزود: از ابتدای امسال تاکنون روزانه بیش از یک هزار مترمکعب آب آشامیدنی سالم به کمک ۳۰ دستگاه کامیون تانکردار جهت مصرف شرب خانوار و دام بین پنج هزار خانوار عشایر توزیع شده است.
مدیرکل امور عشایری استان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال کوچ پاییزه عشایر مصادف شده است با زمان تردد زائران اربعین حسینی، با هماهنگی مسئولان و دستگاه‌های مرتبط تمهیدات لازم جهت کوچ عشایر اندیشیده شده است و بر اساس مصوبه تعیین شده عشایر میتوانند از تاریخ ۲۵ مهرماه لغایت ۵ آبان ماه مبادرت به کوچ نمایند تا مشکلی بابت تردد در مسیر‌های منتهی به مرز خسروی و مهران نداشته باشند.
آزادی  افزود: بیش از سه هزار کارت تردد برای عشایر استان کرمانشاه جهت کوچ به مناطق قشلاقی صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کوچ عشایر استان به دو صورت درون‌استانی و برون‌استانی صورت می‌گیرد، گفت: عمده عشایر استان در مناطق قشلاقی درون استان و استان‌های ایلام و خوزستان مستقر خواهند شد.
مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه افزود: عشایر استان کرمانشاه در کوچ پاییزه مسافتی بین ١٥ تا ٧٠٠ کیلومتر را در مدت ٤٥ روز طی می‌کنند تا به محل قشلاقی استقرار خود برسند.

 
انتهای پیام/پ
 

نقش عشایر در تولیدات دامی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.