کندوله روستای پایلوت طرح اکوتوریسم

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اسکان ماهانه 200 گردشگر در روستای کندوله به عنوان روستای پایلوت طرح اکوتوریسم خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ علیرضا مرادی بیستونی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه  در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح اکوتوریسم گردشگری در دو روستای کرتویچ و کندوله به عنوان پایلوت در استان کرمانشاه، گفت: هدف از اجرای طرح اکوتوریسم در روستاها، بالا بردن مشارکت های مردمی است، بطوریکه با مشارکت این جوامع محلی بتوانیم سرمایه گذاری و سرمایه گذاری ها را اجرایی کنیم.

وی اجرای طرح اکوتوریسم در روستاهای کندوله و کورتویچ را طی سه سال اعلام کرد و گفت: شناخت پتانسیل های منطقه، تهیه آمار، برگزاری دوره های آموزشی و تور و سرانجام نتیجه گیری از مراحل اجرای طرح است وجود چشمه ها، یک چاه قدیمی، بازیهای محلی، مشک زنی، کارگاه های چاقو سازی و ... از جمله پتانسیل های روستای کندوله است.

مرادی بیستونی  بالا بودن نرخ بیکاری، کوچ روستانشیان و تغییر معماری در منطقه را از جمله اهدافی دانست که با اجرای این طرح در پی رفع آنها هستند.

 

انتهای پیام/ز

اجرای طرح اکوتوریسم در روستاهای گردشگری

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.