دو نوجوان محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم آزاد شدند

باپیگیری های استاندار کرمان و جمعی از مسئولین استان دو نوجوان محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم آزاد شدند.

دو نوجوان محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم آزاد شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان عصر سه شنبه در آئین آزادی دو نوجوان محکوم به قصاص گفت: خدا را شکر می گوئیم که این سعادت را به همه ما عطا کرد که قدم کوچکی در راه نجات انسانی برداریم و اگر همه ما به شکلی فرهنگ گذشت و فداکاری را در زندگی شخصی و اجتماعی نهادینه کنیم، بخش عمده ای از آسیب‌های اجتماعی کاهش می یابد.


علیرضا رزم حسینی ادامه داد: در بروز هر قتل اگر بخواهیم قصاص کنیم، یک قتل دیگر نیز به جامعه اضافه می شود و برای رفع این موضوع، اسلام گذشت را مطرح کرده است.


وی با تاکید بر اینکه لذتی که در گذشت هست در قصاص نیست، عنوان کرد: امروز همه جوامع به این نتیجه رسیده‌اند که مشکلات روحی، روانی، اجتماعی یا اقتصادی و مشکلات متعدد دیگری می تواند منجر به بروز قتل شود.


استاندار کرمان ادامه داد: اجرای کامل فرهنگ غنی اسلامی در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و سلامت و سعادت جامعه انسانی را رقم بزند.


وی با تاکید بر نقش اثر گذار نخبگان و فعال کردن افراد صاحب کرسی و با نفوذ در جامعه برای کاهش آسیب های اجتماعی، عنوان کرد: خیرانی هستند که در ماه های محرم و صفر میلیارد ها تومان برای نذری دادن خرج می کنند و می توان از کمک این افراد برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.


رزم حسینی بیان کرد: نباید بچه ای را که در دوران کودکی و نوجوانی به دلیل جهل و نادانی مرتکب قتل شده است را نگه داریم تا به قصاص برسد.


وی افزود: کسانی که عفو و بخشش می کنند بی شک در تاریخ بزرگ خواهند بود و این گذشت تا همیشه باقی خواهد ماند.


رزم حسینی عنوان کرد: در جامعه امروز که افرادی مانند شهید حججی به صورت داوطلبانه برای دین و کشور سر می‌دهند، باید فرهنگ بخشش و گذشت را بیشتر نهادینه کنیم.


وی خاطرنشان کرد: زهرا نعمتی قهرمان المپیک و پارالمپیک یک سرمایه اجتماعی است که برای حضور در جلسات مرتبط با مسائل اقتصادی، اجتماعی و انسان دوستانه اعلام آمادگی کرده است.


استاندار کرمان یادآور شد: در سال جاری برنامه ویژه ای را برای قتل های غیر عمد و قتل های عمدی که در آنها امکان گذشت وجود دارد را اجرایی خواهیم کرد.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: موضوع این دو نوجوان محکوم به قصاص یک هفته قبل از ماه محرم در جلسه ملاقات مردمی استاندار کرمان مطرح و به صورت ویژه رسیدگی شد که در نهایت منجر به آزادی این افراد شد.


فاطمه سادات حسینی افزود: با لطف خداوند و امام حسین (ع) جان دو انسان در ابتدای ماه محرم حفظ شد.


وی با تاکید بر اینکه با آزادی این دو نوجوان و جوان کار بسیار با ارزش و معنوی در استان انجام شد، گفت: استان کرمان همانگونه که در حوزه های سلامت، اقتصاد و سایر حوزه ها پیشرو بوده است در حوزه کارهای خیر و کمک به دیگران نیز پیشتاز است.


مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خاطرنشان کرد: همانگونه که در آموزه های دینی قصاص آمده، بر بخشش و عفو نیز تاکید شده است.


مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز اصلاح و تربیت مددجویان را از اهداف اصلی این اداره کل برشمرد و ادامه داد: استاندار کرمان نیز به اصلاح و تربیت مددجویان نگاه ویژه ای دارد.


رمضان امیری افزود: 24 زندانی زیر 24 سال در زندان مرکزی کرمان حضور دارند که حکم قصاص دارند و می‌توان در ماه محرم به این افراد کمک کرد.


وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیره نبوی و آموزه های قرآنی، افرادی که به جای قصاص نفس، گذشت می کنند، اقدامشان بسیار قابل تقدیر است.


امیری اظهار داشت: قصاص در قانون پیش بینی شده و اولیای دم هم می توانند قصاص کنند و هم می توانند گذشت کنند و باید توجه داشت که لذتی که در گذشت وجود دارد در قصاص نیست.

 

انتهای پیام/س

 

آزادی دو نوجوان محکوم به قصاص در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار