آسیب های مختلف جوانان ونوجوانان؛

جلوگیری از آسیب رسیدن به فرزندانمان باخلق فضای دوستانه

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت:آسیب‌های مختلفی جوانان و نوجوانان راتهدید می‌کند و ضرورت دارد با واردشدن به فضا‌های دوستانه آنان از این آسیب‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خدانظردریکوندمدیر کل آموزش و پرورش لرستان گقت: ما فراموش کرده ایم که به دنبال تربیت چه نسلی هستیم و می‌خواهیم نسل امروز را برای چه چیزی آموزش دهیم.

وی به حضور جوانان و نوجوانان در فضا‌های ارتباطی مجازی اشاره کرد و افزود: در این عرصه اطلاعات فرزندان به مراتب بیشتر از والدین و معلمان است و این زنگ خطری است که اگر مدیریت نشود می‌تواند آسیب زا باشد.

دریکوند به هویت یابی دانش آموزان نیز اشاره کرد و افزود: بحران‌های دوران رشد دانش آموزان را تهدید می‌کند و باید آگاهانه و عالمانه از این بحران‌ها به سلامت عبور کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان نگاه تک بعدی به تربیت را آسیبی جدی برشمرد و گفت: معلم باید باید در تربیت دانش آموزان به ساحت‌های ششگانه تربیتی نگاهی جامع داشته باشد تا بتواند دانش آموزانی خودباورو خداباور تربیت کند و خروجی کار او تربیت شهروندی مطلوب در اجتماع باشد.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم انسان سالمی را تربیت کنیم که واقع بین است نه کسی که دچار خود کم بینی یا گرفتار خود بزرگ بینی است.

 دریکوند تصریح کرد: در هویت یابی دانش آموزان باید تلاش کنیم تا آنان بر ضعف‌های خود آگاه شوندو اگر این اتفاق بیفتد قطعا حرکت روبه جلو آغاز خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به کتاب چه چیز تربیت نیست اشاره و خاطر نشان کرد: باید در تفکر و بینش خود نسبت به مسئله آموزش و تربیت تجدید نظر کنیم.

دریکوند توجه صرف خانواده‌ها به نمره، کنکور و شغل آینده فرزندان را جامع ارزیابی نکرد و گفت: اگر نگاه ما به تربیت تنها نگاه علمی و آموزشی باشد شاید بتوانیم در این عرصه موفق عمل کنیم و دانش آموزان را در دستیابی به نمره و شغل مورد نظر یاری کنیم، اما این شغل و موقعیت ممکن است او را از عواطف و احساسات پاک انسانی دور کند و خدمت به مردم و هم نوعان را در او کمرنگ کند.

انتهای پیام/م

از آسیب رسیدن به فرزندانمان باخلق فضای دوستانه جلوگیری کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.