افزایش ۳۰ درصدی تولید عسل در شهرستان اشنویه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه گفت: میزان تولید عسل در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سید انور حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه اظهارکرد: در شهرستان اشنویه ۶۴ هزار کندو زنبورعسل بومی و مدرن وجود دارد که از این تعداد ۱۷ هزار کندوی غیربومی و ۴۷ هزار کندو مربوط به زنبورداران این شهرستان است که از این تعداد ۴۱ هزارکندوی مدرن و ۶ هزارکندوی بومی هستند.
حسینی با بیان اینکه از هر کندوی مدرن به طور میانگین ۲۵ کیلوگرم عسل و از هر کندوی بومی ۵ کیلوگرم عسل به دست می‌آید، تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط اقلیمی مناسب ۱۳۰۰ تن عسل از سطح زنبورستان‌های شهرستان برداشت شد، که نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش تولید داشتیم.
وی افزود: شهرستان اشنویه با دارا بودن ۱۱ هزارهکتار باغ و مراتع سرسبز و تنوع گونه‌های مرتعی با شهد فراوان، شرایط و مکان مناسبی را برای پرورش زنبورعسل فراهم نموده است که هر ساله پذیرای زنبورداران مهاجر از سایر شهرستان‌ها و حتی استان‌های همجوار است.
این مسئول افزود: امسال نیز زنبورداران مهاجر از شهرستان‌های ارومیه، خوی، چایپاره و مراغه به مدت ۴ الی ۵ ماه در مراتع ییلاقی شهرستان مستقر بودند که به طور مستقیم زمینه اشتفالزایی برای ۲۵۰ نفر ایجاد شده است.
 
انتهای پیام/م
 

تولید عسل در شهرستان اشنویه 30 درصد افزایش دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.