۶ درصد صادرات گوشت مرغ کشور متعلق به آذربایجان غربی است

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: شش درصد صادرات گوشت مرغ کشور متعلق به این استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛رضا یوسف رضایی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  ظهر سه شنبه در گردهمایی مدیران طیور سراسر کشور در ارومیه افزود: آذربایجان غربی با داشتن ۵ زنجیره کامل یکپارچه تولید گوشت مرغ، جزو استان‌های مطرح و شاخص در صنعت طیور در کشور است.

وی ادامه داد: این زنجیره‌ها بیش از ۳۰ درصد تولید گوشت مرغ آذربایجان غربی را بر عهده داشته و صادرات تخم مرغ نطفه دار، جوجه یکروزه گوشتی، مرغ زنده و یخ زده توسط این زنجیره‌ها صورت می‌گیرد.

وی مدیریت تولید و جوجه ریزی، حمایت از زنجیره‌های تولید یک پارچه تولید گوشت و روان سازی صادرات و شفاف سازی و تسهیل در امور گمرکی، تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش در اصلاح ساختار و بهینه سازی مصرف سوخت و بالا بردن سرانه مصرف گوشت مرغ، فرهنگ سازی ترویج مصرف گوشت مرغ سایز را از اهم برنامه هاو اقداماتی عنوان کرد که در ساماندهی و رونق اقتصادی تولیدکنندگان گوشت مرغ استان در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی موثر و تاثیر گذار است.

بازدید از زنجیره‌های تولید طیور در شهرستان ارومیه و میاندوآب از دیگر برنامه‌های سفر دوروزه مدیر کل دفتر امور طیور و زنبور عسل کشور، هیئت همراه و مدیران امور طیور استان‌ها به آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/م

در آذربایجان غربی ۵ زنجیره کامل یکپارچه تولید گوشت مرغ وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.