نگاهی به وضعیت معلمان عشایری

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان به تشریح وضعیت معلمان عشایری در استان پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی‌زاده، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در عشایر معلمانی داریم که 3 تا 6 ماه خانواده و فرزندان خود را ندیده اند و این معلمان نه تنها امتیازات خاصی ندارند، بلکه مشکلات خاص خودشان را دارند.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات موجود در حوزه آموزش عشایر این است، که تمام معلمان عشایر متقاضی ورود به آموزش و پرورش مناطق هستند.

تقی زاده افزود: چرا که تا زمانیکه در شرایط آموزش عشایری هستند، در بدترین شرایط به سر می‌برند، اما با ورود به مناطق می‌توانند بر اساس امتیاز منتقل شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: در عشایر معلمانی داریم که 3تا 6ماه خانواده و فرزندان خود را ندیده‌اند و این معلمان نه تنها امتیازات خاصی ندارند، بلکه مشکلات خاص خودشان را نیز دارند.

تقی‌زاده یادآور شد: به منظور رفع مشکلات معلمان عشایری در نظر داریم معلمان جدیدی که جذب شد را جایگیزین معلمان با سابقه عشایر کنیم.

وی با انتقاد از مشکلات دانش‌آموزان عشایر گفت: در سطح استان حدود1میلیون دانش‌آموز داریم، که باید تمام خدمات و امکانات به صورت مساوی برای ان ها تقسیم شود.

تقی‌زاده گفت: آموزش و پرورش عشایر زیر نظر معاونت ابتدایی اداره کل اداره شود، چرا که 14 هزار دانش‌آموز عشایری داریم، که حدود 7هزار نفر آن در یک منطقه است و توسط یک متولی نظارت می‌شود.

وی با اشاره به برخی مخالفت‌ها در خصوص زیرنظر رفتن 60 واحد آموزشی عشایر زیرنظر مناطق آموزش و پروش بیان کرد: گاهی اوقات، برخوردهای احساسی میتواند، کار کارشناسی و تحقیقاتی را زیر سوال ببرد.

تقی‌زاده با تاکید بر لزوم وجود عدالت آموزشی در مدارس یادآور شد: برخی از دانش‌آموزان استثنایی در زمینه ورزش و حوزه‌های مختلف آموزشی از چهره‌های موفق استان هستند، که نیاز هست امکانات مورد نیاز آنها به مانند سایر دانش‌آموزان فراهم شود.

وی با اشاره به وجود80 مدرسه استثنایی، 25 مرکز یادگیری استثنایی و 4هزارو 200 دانش آموز استثنایی ابراز امیدواری کرد: روزی فرا رسد، که این دانش‌آموزان در کنار دانش‌آموزان عادی مهارت‌های علمی و اجتماعی را یاد بگیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد: جمع آوری 300 کلاس کانکسی در هفتکل کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام/م

برخی معلمان عشایری 3 تا 6 ماه خانواده خود را نمی بینند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.