دایر شدن کلاس استثنایی در منطقه عشایری لالی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از دایر شدن کلاس استثنایی در منطقه عشایری لالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی ممبینی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: به زودی مجوز ایجاد یک کلاس استثنایی در لالی از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر می‌شو و با صدور این مجوز برای اولین بار در کشور یک منطقه عشایری دارای کلاس استثنایی می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به لزوم مداخله زودهنگام در شناسایی، جذب و ارائه آموزش‌های تخصصی و سریع به دانش‌آموزان در آموزش و پرورش استثنایی، دوره پیش‌دبستانی از سن چهار سالگی آغاز می‌شود و نوآموز در این سن به صورت رسمی در کلاس‌های چهار تا شش سال پذیرش می‌شود.

ممبینی افزود: نوآموزان با تمامی معلولیت‌ها، از سن 4 سالگی در این دوره ثبت‌نام می‌شوند و نوآموزان دارای مشکل نابینایی، ناشنوایی، کم‌توانی ذهنی، اوتیسم و ناتوانی‌های حرکتی و .... در دو دوره پیش‌دبستانی با عناوین آمادگی یک و آمادگی دو، جذب می‌شوند و گذراندن این دوره‌ها برای حضور دانش‌آموزان در کلاس پایه اول دبستان اجباری است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: آموزش و پرورش استثنایی طی سال‌های گذشته از رتبه خوبی در جذب نوآموزان پیش‌دبستانی برخوردار بوده است که محتوای ارائه شده در این دوره‌ها شامل سرفصل‌های آموزشی رسمی است و معلم رسمی نیز به این کلاس‌ها تعلق می‌گیرد. در حال حاضر بر اساس تفاهم‌نامه وزارتی، متعهد شده‌ایم که بیش از 740 نوآموز را پذیرش کنیم.

ممبینی با بیان اینکه سال گذشته حدود 670 نوآموز در مدارس استثنایی خوزستان پذیرش شدند بیان کرد: امسال این رقم به 740 نوآموز افزایش پیدا کرده است. اغلب مدارس استثنایی خوزستان کلاس پیش‌دبستانی دارند. تمام نوآموزانی که به مدارس استثنایی سراسر استان مراجعه می‌کنند در دوره پیش‌دبستانی جذب شده و به آن‌ها خدمات آموزشی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: به جز شهرستان کارون، 39 منطقه آموزشی خوزستان کلاس و مدرسه استثنایی دارند. در حال حاضر 4 هزار و 220 دانش‌آموز در مدارس استثنایی خوزستان مشغول به تحصیل هستند. امسال موفق شدیم در دهدز و سردشت برای اولین بار کلاس پیش‌دبستانی ایجاد کنیم، در صیدون و اروندکنار نیز پیش‌دبستانی را توسعه دادیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: برای دانش‌آموزان استثنایی در منطقه عشایری لالی به دنبال ایجاد کلاس هستیم و به زودی مجوز ایجاد یک کلاس در مقطع ابتدایی برای دانش‌آموزان استثنایی در لالی از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر می‌شود. با صدور این مجوز برای اولین بار در کشور یک منطقه عشایری دارای کلاس استثنایی می‌شود.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.