تجلیل از برترین های نخستین المپیاد ایمنی منطقه ای جنوب شرق کشور

از برترینهای نخستین المپیاد ایمنی جنوب شرق کشور امروز با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمان تجلیل شد .

تجلیل از برترینهای نخستین المپیاد ایمنی منطقه ای جنوب شرق کشور در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ از برترینهای نخستین المپیاد ایمنی منطقه ای جنوب شرق کشور امروز با حضور معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمان تجلیل شد .


احمد مشیریان معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور قراردادهای کار را کوتاه مدت کرده است گفت: یک نسخه از قراردادهای کاری باید به ادارات کار در استان‌ها ارسال شود.


مشیریان بیان داشت: ارتباط بین کارگر و کارفرما مهمترین هدف روابط کار است که ایمنی نیز مکمل آن است .


وی با بیان اینکه استان کرمان بیشترین معادن کشور را دارد افزود: در سفر به استان‌ها با شنیدن مشکلات کارگران پیگیر رفع مشکلات انها در تصمیم‌گیری‌ها هستیم.


وی با بیان اینکه امنیت شغلی کارگران بسیار مهم است گفت: امنیت سرمایه‌گذاری با امنیت شغلی گره خورده و نتیجه سرمایه‌گذاری باید سودآوری باشد .


وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور که قراردادهای کار را کوتاه مدت کرده است گفت: یک نسخه از قراردادهای کاری باید به ادارات کار در استان‌ها ارسال شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌ها

ی کاری وزارت کار رو رفاه معادن کشور است افزود: این موضوع را در سه استان کشور پیگیری می‌کنیم و بخشی از حقوق عقب‌مانده کارگران معادن پرداخت شود.


همچنین مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان هم در این همایش با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده در استان کرمان وجود دارد گفت: بهترین راه برای رساندن صدای کارگران به مسئولان تشکل‌های کارگری است.


رضا اسماعیلی بیان داشت:حضور نمایندگان کارگری باعث آرامش کارگران در محیط کار است ومبنای ما بر توسعه روابط کار، توسعه شوراهای اسلامی کار در استان است.


وی گفت :اکنون 24 انجمن صنفی کارگری نیز در استان کرمان فعالیت می‌کنند و حدود 100 هزار نفر در این تشکل‌ها عضو هستند.


وی در ادامه افزود: کاهش ۷۵درصدی حوادث کار و تعداد حوادث استان یکی از مزایا و اثار مثبت برگزاری نخستین المپیاد منطقه ای جنوب شرق کشور در استان کرمان است که طی یکسال اخیر بر آورد میشود.


نخستین المپیاد ایمنی منطقه ای جنوب شرق کشور به میزبانی کرمان و با حضور 600 شرکت کننده از کرمان، استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به صورت همزمان در 9 شهرستان به میزبانی استان کرمان برگزار شد و از این تعداد پس از یکماه از 3سه شرکت کننده از استان کرمان موفق به کسب مقام برتر شدند.


ایجاد روحیه رقابت در امر ایمنی ،آموزش فراگیر ایمنی کار،فراگیر کردن موضوعایمنی و صیانت ،صیانت از نیروی کار برای حفظ جان کارگران واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی و کاهش شدت حوادث از مهمترین اهداف برگزاری این المپیاد بود.

 

انتهای پیام/س

 

کرمانی ها حایز رتبه برتر المپیاد جنوبشرق کشور شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار