توجه بخش کشاورزی به صنایع تبدیلی

استاندار ایلام با بیان اینکه وضعیت صنعت ایلام در مقایسه با دیگر بخش‌ها چندان مناسب نیست، اعلام کرد: بخش کشاورزی استان نیازمند صنایع تبدیلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت:  احیای واحدهای راکد و تعطیل، کمک به واحدهایی که کمتر از ظرفیت اسمی خود کار می کنند و تکمیل پروژه هایی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

 وی با بیان اینکه از این به بعد باید نشست ستاد اقتصاد مقاومتی روزهای سه‌شنبه‌ هر هفته و جلسه ستاد تسهیل روزهای یکشنبه تشکیل خواهد شد، تاکید کرد: این جلسات باید با دستور کار مشخص تشکیل و مدیران هم باید با آمادگی کامل در این جلسات شرکت کنند.

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد : حوزه کشاورزی ایلام در زمینه تولید محصولات وضعیت مناسبی دارد ولی در بخش ایجاد صنایع تبدیلی، بسته‌بندی، فرآوری، تبدیلی و ایجاد سردخانه‌ها که دارای ارزش افزوده فراوانی است کارهای انجام نشده‌ای وجود دارد که باید سرمایه گذاری بیشتری برای توسعه این بخش ها صورت گیرد، ضمن اینکه در بخش آبخیزداری و آبخوان‌داری نیز برای استفاده بهینه از منابع آبی باید فعالیت‌های بهتری انجام شود.

 وی با اشاره به گزارشات روسای سازمان صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان ایلام گفت : وضعیت بخش صنعت استان در مقایسه با سایر حوزه ها چندان مناسب نیست، بطوریکه از 535 واحد صنعتی دارای پروانه در استان که به نسبت جمعیت و وسعت آمار قابل توجهی نیست، تنها 327 واحد فعال 51 واحد نیمه فعال و 157 واحد غیر فعال هستند که در بررسی های صورت گرفته امکان احیای 69 واحد غیرفعال در استان وجود دارد .

انتهای پیام/ه

 

ضرورت توجه به بخش کشاورزی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.