آغاز سرشماری کلنی های زنبورعسل در قائم شهر

سرشماری کلنی‌های زنبورعسل در قائم شهر از ۲۲ مهر آغاز می‌ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از آغاز سرشماری کلنی‌ های زنبورعسل از ۲۲ مهرماه امسال در این شهرستان خبر داد  و گفت: آمارگیری از کلنی‌ های زنبورعسل به طور همزمان در سراسر کشور از ۲۲ مهرماه امسال در شهرستان قائم شهر آغاز می‌شود و تا ۲۷ مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: با هماهنگی‌هایی که با نیروی انتظامی و شرکت‌های تعاونی زنبورداران مستقر در این شهرستان بعمل آمد از جابجایی کلنی‌ های زنبورعسل جلوگیری و به پرورش دهندگان زنبور اطلاع رسانی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: جمع آوری اطلاعات صحیح از تعداد کلنی و مهاجران به این شهرستان و میزان عسل استحصالی حاصل در دوره زمانی تولید، در تصمیم گیری صحیح و اصولی برای دستگاه‌های ذیربط برای برنامه ریزی و خدمات دهی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرهادی با بیان اینکه سال گذشته میانگین تولید عسل در هر کندوی زنبورعسل این شهرستان ۱۲ کیلو‌گرم بود، افزود: پیش‌ بینی می‌ شود میانگین تولید عسل این شهرستان امسال به ۱۴ کیلوگرم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۴۴ هزار و ۱۹۰ کندوی زنبورعسل با ۴۷۴ شاغل در این حرفه در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: سالانه ۵۳۰ تن عسل با میانگین ۱۲ کیلوگرم عسل در هر کندو در این شهرستان استحصال می‌ شود.

انتهای پیام/ م

۳ روز مانده به آغاز سرشماری کلنی‌های زنبورعسل در قائم شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار