مالک نفت طلائیه:

فردوسی پور در مورد بیرانوند راست نمی گوید/منطقی نیست 30 میلیارد بدون مجوز هزینه کنم

حمیدرضا جهانیان گفت: تمام بدهی های باشگاه نفت را پرداخت می کنم به شرطی که مجوز فعالیت برای من صادر شود.

حمیدرضا جهانیان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری جلسه تعیین تکلیف مالکیت باشگاه نفت تهران اظهار کرد: از روند برگزاری  جلسه تعیین تکلیف باشگاه نفت بی خبر هستیم اما مدارکی را که مسئولان درخواست کردند به آنها داده ایم  و منتظر جواب هستیم. طبق آنچه اداره کل ورزش و جوانان تهران از ما خواسته بود، مدارکمان کامل است. مشکلات باشگاه همچنان پابرجاست. این تیم را در 3 سال اخیر بدهکار کرده اند و توقع دارند این مشکلات را در 3 روز رفع کنیم.

کدام شخصی را پیدا می کنید بدون مدرک میلیاردی خرج کند؟

او ادامه داد: کارمان را انجام می دهیم اما اداره کل ورزش و جوانان به ما وعده داده بود پس از گذشت یک ماه درصورت انجام شدن تعهدات مجوز دائمی برای فعالیتمان صادر می کند. به تعهداتمان عمل کرده ایم اما مجوز ادامه فعالیتمان صادر نشده است. آیا شما بدون مجوز حاضر هستید میلیاردها تومان هزینه کنید که من چنین کاری انجام دهم. تنها اشکالی که می توانم به مسئولان اداره کل ورزش و جوانان وارد کنم این است که آنها زمان را از دست می دهند و با این کار بیشتر از اینکه به نفت کمک کنند به این تیم ضربه می زنند. به دلیل اینکه جوازی به ما نداده اند، فعالیت هایمان متوقف شده است.

بیرانوند گفت عادل با من تماس نگرفته است

جهانیان درباره پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان و مربیان سابق نفت تهران مانند سید جلال حسینی و علیرضا بیرانوند گفت: بیرانوند و وکیلش بارها با من صحبت کرده اند و برای پرداخت مطالبات او با هم تماس گرفته ایم. آنها با تیم حقوقی باشگاه نفت طلائیه هم در ارتباط هستند. البته گفته عادل فردوسی پور مبنی بر اینکه ساعت یک شب با بیرانوند در اردوی تیم ملی تماس داشته، دروغ است. امکان ندارد بازیکن تیم ملی در آن ساعت شب بیدار باشد. حتی بیرانوند به من گفت هیچ تماسی با برنامه 90 نگرفته است.

منطقی نیست 30 میلیارد بدون مجوز هزینه کنم

مالک باشگاه نفت طلائیه درمورد پاسخگو نبودن خودش و مقام های مسئول در واگذاری این باشگاه نسبت به پرداخت مطلبات طلبکاران اظهار کرد: تا زمانیکه مجوز ادامه فعالیت ما از طرف اداره کل ورزش و جوانان و کمیسیون ماده 5 صادر نشود، منطقی نیست 20 تا 30 میلیارد هزینه کنیم. در ابتدای روی کارآمدن برای تحویل مدارک یک ماه فرصت گرفتیم که پس از پایان این مدت اسناد را تحویل دادیم. در یک برگه A4 مدارک را برای ما فهرست کردند و براساس همان برگه 2 میلیارد هزینه کردیم.

وزیر اقتصاد و دارایی دستور توقف اخذ مالیات از نفت را صادر کرد

او درمورد اینکه درصورت پرداخت نشدن مطالبات احتمال دارد وثیقه ملکی که در اختیار اداره کل ورزش و جوانان تهران قرار داده هزینه شود، گفت: آن وثیقه ملکی را برای بحث مالیات باشگاه نفت به اداره کل ورزش و جوانان دادیم که با پیگیری های ما مشکل مالیات هم حل شد. در سال های اخیر مسئولی از باشگاه نفت برای پیگیری مالیات به اداره دارایی مراجعه نکرده بود و این اداره هم بدون پشتوانه حقوقی باشگاه را محکوم کرد. برهمین اساس اعاده دادرسی کردیم و وزیر اقتصاد و دارایی هم دستور داد طبق ماده 251 رسیدگی به مباحث مالیاتی باشگاه نفت مجددا انجام شود. ادعای ما این است که باشگاه نفت هیچ بدهی مالیاتی ندارد و یک تا 2 سال هم زمان می برد تا این امر ثابت شود.

جهانیان تصریح کرد:وزیر اقتصاد و دارایی دستور داده است طبق ماده 251 عملیات اجرایی اخذ بدهی مالیاتی از باشگاه نفت متوقف شود و همه مسائل به حالت ابتدایی بازگردد. حساب های مسدود آزاد شود و حکم ممنوعیت خروج برای افرادی که درگیر این موضوع هستند تعلیق شود. بنابراین نیازی نیست یک ریال پرداخت کنیم تا از ابتدا بحث مالیات باشگاه بررسی شود و میزان دقیق دارایی معلوم شود. به نظرم باتوجه به ورشکستگی باشگاه نفت میزان دارایی این باشگاه صفر است. از سازمان یا فرد ورشکسته هم دارایی و مالیات نمی گیرند. اکنون هم ما در کمیسیون 3 نفره ای که برای واگذاری باشگاه نفت تشکیل شده است اسناد و مدارکمان را تحویل می دهیم تا مشخص شود بدهی باشگاه هزار تومان است یا هزار میلیارد.

با یک برگه A4 به عنوان مجوز 2 میلیارد هزینه کردم

جهانیان درباره ادعای طلبکاران باشگاه نفت مبنی بر غیبت یک هفته ای او در محل این باشگاه و اینکه رضایی(وکیل جهانیان) به طلبکاران اعلام کرده است برای رسیدگی به مطالبات اختیاری ندارد، اظهار کرد: نیازی نیست طلبکاران مرا ببینند. رضایی هم چنین حرفی نمی زند چراکه برای او به عنوان معاونت حقوقی باشگاه نفت طلائیه حکم گرفته ایم. البته تا زمانی که به ما پروانه ندهند، نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.باز هم می گویم روز اول یک کاغذ A4 به عنوان مجوز به ما داده اند و براساس همان مجوز  2 میلیارد هزینه  و 10 میلیارد هم مشکل مالیاتی را حل کردیم. برای پرداخت سایر بدهی باید حکم مالکیت بگیرم یا خیر؟ اینکه با تماس تلفنی به من اعلام کنند مالک هستم فایده ای ندارد بلکه باید پروانه و مجوز فعالیت بگیرم. البته دلیل اینکه این پروانه صادر نمی شود هم مشخص است و حامیان مالک قبلی اجازه نمی دهند چنین کاری انجام شود. در این وضعیت ما به عنوان یک شرکت تجاری ضرر نمی کنیم بلکه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا آسیب می بیند.

هنوز مالک نفت نیستم که بدهی ها را بدهم

او درباره اظهارنامه 4 میلیارد تومانی یک شرکت تولیدی البسه ورزشی علیه باشگاه نفت تهران گفت: من هم می گویم تمام بدهی های باشگاه باید پرداخت شود اما من اکنون مالک باشگاه نفت نیستم که بخواهم این بدهی را پرداخت کنم. بازهم می گویم منطقی نیست تا زمانیکه پروانه فعالیت صادر نشود اقدامی برای پرداخت بدهی ها انجام دهم. کمیسیون ماده 5 طبق نامه وزارت نفت و اداره دارایی باید مجوز ما را صادر کنند و رضا گل محمدی به عنوان مسئول باید در این زمینه پاسخگو باشد. حتما دلیلی وجود دارد که او مجوز فعالیت را صادر نمی کند.

دلیلی برای شکایت من وجود ندارد

جهانیان درمورد اینکه درصورت صادرنشدن پروانه فعالیت احتمال دارد مانند مالک قبلی باشگاه نفت برای دریافت هزینه هایی که برای این باشگاه انجام داده است، شکایت کند یا خیر، بیان کرد: با هیئت واگذاری باشگاه نفت قرارداد بسته ایم ودر حال حاضر هم از آنجاییکه ما را به عنوان مالک باشگاه می شناسند، فعالیت هایمان را انجام می دهیم. برای سفر تیم به آبادان و برگزاری بازی با صنعت نفت بلیت گرفته ایم. هتل تیم در آبادان را رزور کرده ایم. بازیکنان هم تمریناتشان را به بهترین شکل پیگیری می کنند. دلیلی هم برای شکایت وجود ندارد.

علی کریمی باید به عنوان مربی در تمرینات نفت شرکت کند

مالک باشگاه نفت طلائیه درباره احتمال احضارش به کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت به دلیل شکایت علی کریمی و دستیارانش اظهار کرد: علی کریمی به عنوان مربی با تیم نفت طلائیه تهران قرارداد امضا کرد و اکنون باید در تمرینات ما شرکت کند. دلیلی برای شکایت او وجود ندارد که فدراسیون فوتبال بخواهد براساس این شکایت ما را احضار کند. کریمی تیم نفت طلائیه را رها کرده است و ما باید مدعی شکایت از او باشیم.

جهانیان درباره اینکه با این استدلال مالکان قبلی باشگاه نفت هم باید از حمید درخشان به دلیل ترک تمرینات شکایت کنند، گفت: از آنجاییکه من در آن زمان سمتی نداشتم نمی توانم درمورد رفتار مالک قبلی و درخشان اظهارنظری کنم اما باید بگویم شرکت قبلی سهام موسسه صنعت نفت تهران را خریداری کرد و شرکت ما برای خرید امتیاز باشگاه نفت تهران اقدام کرده است که این 2 موضوع تفاوت زیادی با هم دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار