در دیدار وزیر ارتباطات و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح شد؛

تهیه الزامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار وزیر ارتباطات بر لزوم مشارکت و همکاری برای شناسایی تهدیدات این حوزه و تودوین الزامات مصون سازی این حوزه تاکید کرد.

تهیه الزامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات امری ضروری استبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لازم است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشارکت و همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور تهدیدات حوزه ICT را شناسایی و الزامات مصون سازی این حوزه را تهیه و تدوین کنند.

 سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه جانشین قرارگاه پدافند سایبری و معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات پدافند غیرعامل کشور در دیدار با  آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل این وزارتخانه، ضمن تبریک انتخاب و اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی ؛ دوام توفیقات و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و امت شهید پرور  را در این سنگر بسیار مهم ، برای وزیر ارتباطات آروزکرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، تهدیدات دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای سایبر و وابسته تر شدن روز افزون کشور به این فضا را امری جدی برشمرد و خاطرنشان کرد: لازم است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشارکت و همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور تهدیدات این حوزه را شناسایی و الزامات مصون سازی آن را تهیه و تدوین کنند.

سردار جلالی افزود: مصون سازی کامل زیرساخت های حیاتی و حساس کشور در برابر طیف تهدیدات دشمنان نظام جمهوری اسلامی، نیازمند همکاری همه بخش های مسئول در حوزه های دفاعی، امنیتی و ایمنی است.

همچنین در این دیدار آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروزه با گسترش فناوری در حوزه سایبر، با تهدیدات این فضا از جمله اینترنت اشیا روبرو هستیم که باید با شناسایی تهدیدات ، ملاحظات و الزامات پدافندی را تهیه و بکارگیری کرد.

وی افزود: توجه به پدافند غیرعامل فیزیکی و تعیین شاخص های تاب آوری زیرساخت های ارتباطی کشور و سایر زیرساخت های وابسته به آن از اولویت های کاری این وزارتخانه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه طرح های واکنش اضطراری و بازیابی از حوادث و تهیه دستورالعمل ها و آیین نامه های مربوط را امری ضروری قلمداد کرد.

وی تاکید کرد: باید راهبردی مشترک با سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص نحوه بهره گیری از تأمین کنندگان خارجی محصولات و خدمات مورد نیاز کشور با رعایت مصالح و منافع کشور تهیه و تنظیم شود.

جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خواستار یاری بیشتر سازمان پدافند غیرعامل کشور به این وزارتخانه در راستای تحقق سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل شد.

انتهای پیام/

 تاکید بر لزوم تدوین الزامات پدافند غیرعامل در دیدار سردار جلالی و آذری جهرمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار