استاندار کرمانشاه؛

توسعه نیازمند فکر، اندیشه و ایده پردازی است

دهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری برگزار شد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ در این جلسه که با شرکت اعضاء این کارگروه تشکیل شد بازوند استاندار کرمانشاه به نرخ بیکاری در استان اشاره‌ای داشت و گفت: برای داشتن برنامه‌ای مدون و مبارزه با بیکاری در ابتدا باید نرخ بیکاری موجود را با درصد دقیق به دست آوریم که اگر قرار باشد برنامه ریزی صورت گیرد درصد خطای کمتری داشته باشد.
وی همچنین به پتانسیل استان در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم از گردشگری برای اشتغال سهم بگیریم باید ابتدا زیرساخت‌ها را فراهم و تکمیل کنیم. به یاد داشته باشید که اگر با برنامه ریزی درست، منافع مردم در گردشگری بومگردی تأمین شود، حتما مستقل و جلوتر از دولت حرکت می‌کنند.
بازوند در ادامه به نقش مدیران در شاخص بیکاری تاکید کرد و گفت: تک تک مدیران باید پاسخگوی بحث بیکاری باشند و همه باید کاری کنیم که وضعیت اشتغال استان بهبود یابد.
استاندار کرمانشاه به رشد جمعیت غیر شاغل و تحصیلکرده در استان نیز گریزی زد و گفت: برای مهار بیکاری باید فرهنگ کار در استان تقویت شود.
نخبگان باید شغل ایجاد کنند و هر یک از آنان باید چند شخص بیکار را یدک بکشد. برای تحقق این امر باید اعتماد به نفس نخبگان را بازسازی کنیم.
وی همچنین گفت: برای هر سرمایه گذاری و پروژه زیرساختی در استان باید پیوست فرهنگی داشته باشیم، وگرنه بازدهی لازم را نخواهند داشت
بازوند در آخر گفت: رفع معضل بیکاری تنها با اعتبارات دولتی میسر نیست و باید بخش غیردولتی با جدیت وارد این عرصه شوند و از بانک‌ها هم توقع دارم که تسهیل گری را به عنوان رویه مرسوم کاری در دستور کار خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/پ

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.