سد رزه،کانون اشتغال شهرستان درمیان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت:ظرفیت بالای سد رزه شهرستان درمیان آن را در آینده ای نزدیک تبدیل به کانون اشتغال خواهد کرد.

ضیائیان احمدی مدیر جهاد کشاورزی درمیان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛با بیان اینکه سد رزه از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و با توسعه آن در آینده نزدیک به کانون اشتغال در شهرستان مرزی درمیان تبدیل خواهد شد،گفت:تاکنون جهاد کشاورزی اقدامات خوبی در این اراضی انجام داده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 28 هکتار از اراضی پایین دست سد رزه به کشاورزان واگذار شده است،افزود:در این اراضی نهال عناب و انار کشت شده است و با توجه به اینکه تسطیح این اراضی،خاکبرداری،اصلاح خاک و اجرای روش های نوین آبیاری توسط جهادکشاورزی انجام می شود و خاک برخی از مناطق این اراضی مرغوب نیست که اصلاح خاک اراضی توسط جهاد کشاورزی در حال انجام است.

 ضیائیان احمدی با بیان اینکه جهت انتقال آب به اراضی پایین دست سد رزه 22/5 کیلومتر خط انتقال آب توسط آب منطقه ای خراسان جنوبی انجام شده است،گفت:شرکت تعاونی سد رزه شهرستان با سرمایه 977 میلیون ریال در حال حاضر 137 نفر عضو دارد که سهام داران شرکت فعالیت مناسب را نداشته و از این جهت ترمیم اعضاء و سهام داران در دست بررسی و اقدام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان افزود:در این بازدید مقرر شد افراد بسیجی روستاهای رزه و مورتیغ نیز در صورت تمایل عضو شرکت تعاونی سد رزه شوند.

وی گفت:سد رزه به علت وجود آب،مواد غذایی و امنیت،زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر بوده و این سد،بزرگترین سازه آبی خراسان جنوبی است که با ظرفیت آبگیری 24 میلیون متر مکعب در 60 کیلومتری شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان واقع شده است و هم اکنون هشت میلیون متر مکعب آب دارد.

 انتهای پیام/غ

سد رزه زیستگاهی مناسب برای پرندگان مهاجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.