کاروان‌های اربعین با شرکت‌های مسافربری دارای مجوز قرارداد منعقد کنند

معاون سازمان حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی از کاروان‌های اربعین ستان خواست٬ با شرکت‌های مسافربری دارای مجوز قرارداد منعقد کنند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ سعید سبحانی معاون سازمان حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌عنوان رئیس کمیته حمل و نقل در ستاد اربعین تعیین شده و مسئولیت امور حمل و نقل زائران را بر عهده دارد.

وی افزود: مقرر شد که زائران پس از اخذ ویزا٬ اگر تمایل به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را دارند، با مراجعه به شرکت‌هایی که از سازمان حمل و نقل مجوز فعالیت دارند، با آن‌ها قرارداد منعقد کنند. پیشنهاد ما این است که به صورت کاروانی و یا شبه کاروانی با خود شرکت‌ها قرار داد منعقد شود، و از عقد قرارداد با راننده اتوبوس‌ها پرهیز کنند٬ چرا که در صورت داشتن شکایت٬ احتمال رسیدگی کمتر می‌شود.

سبحانی اظهار کرد: در صورتی که درخواست های بیشتر از نیاز استان به این شرکت‌ها داده شود٬ آنها برای تامین اتوبوس از استان‌های دیگر نیز کمک می‌گیرند.

معاون سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان شمالی  تاکید کرد:  حتما از ناوگان دارای ایمنی و تجهیزات استفاده شود که هم اتوبوس و هم راننده٬ مدارک لازم و تجهیزات لازم را داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته هماهنگی بازگشت زائران از مرز به استان را سپاه پاسداران بر عهده داشت، افزود: در سال گذشته هیچ مشکلی در بازگشت مسافران پیش نیامد.

وی گفت: با توجه به اینکه زائران در بازه زمانی چند روزه اعزام می‌شوند ولی در یک روز برمی‌گردند، ازدحام زائران در مرز مشاهده می‌شود که سپاه پاسداران٬ اتوبوس ها را در پارکینگ برای هر استان مشخص کرده تا هنگام بازگشت دچار سردرگمی نشوند.

سبحانی گفت: زائران هر گروه یا کاروان همه با هم به مرز نمی‌رسند، لذا برای تسهیل در امور بازگشت آنان، هر کاروانی که تکمیل باشد با اتوبوسی که در نوبت است برمی‌گردد و تا کنون همه مراحل مشابه سال گذشته است و اگر دستور جدیدی ابلاغ شود٬ به مردم اعلام می کنیم.

معاون سازمان حمل و نقل در خصوص نرخ کرایه‌ها نیز گفت: هنوز نرخ دقیق کرایه مشخص نشده است. با توجه به بازگشت یک سر خالی اتوبوس‌ها، همانند سال های قبل تا دو برابر افزایش کرایه اعمال می‌شود و با رانندگان متخلف نیز برخورد می‌شود. اما در سال‌های گذشته برخی شرکت‌ها مبلغ کمتری هم دریافت کرده و آن را تا 1.5 برابر کاهش دادند.

انتهای پیام/آ

هنوز نرخ دقیق کرایه کاروان‌های اربعین مشخص نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.