تولید 2.3 کیلوگرم محصولات کشاورزی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در کردستان به ازای هر یک مترمکعب مصرف آب 2.3 کیلوگرم محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستاندیروزدر جلسه شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان که با حضور آیت‌الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: در کردستان به ازای هر یک مترمکعب مصرف آب 2.3 کیلوگرم محصولات کشاورزی تولید می‌شود و این در حالی است که میانگین کشوری 1.5 کیلوگرم است.

 وی با عنوان این مطلب که، کشت گندم دیم در استان کردستان به عنوان یک فرصت ویژه می‌تواند کشاورزی اقتصادی را افزایش دهد، افزود: در حال حاضر ۸۹ درصد از اراضی استان کردستان دیم است.

ذوالفقاری بیان کرد:  آبی‌کردن 17 هزار و 710 هکتار از اراضی دیم استان را شروع کرده‌ایم که در عرض یک سال 100 میلیارد تومان هزینه شده و با 38 درصد پیشرفت فیزیکی مواجه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان همچنین از احداث 15 تا 20 هکتار گلخانه جدید در استان خبر داد و افزود: در فروردین ماه سال 97 فاز اول کارخانه فراوری محصولات کشاورزی برای محصول توت‌فرنگی در استان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ د م

احداث 20 هکتار گلخانه جدید در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.